Aktualności - sejmik
Komisja promocji pozytywnie o wykonaniu budżetu

38,5 mln zł na promocję województwa i współpracę zagraniczną. Sprawozdanie z wykonania budżetu województwa mazowieckiego za 2022 r. zaakceptowane.
Komisja Promocji Województwa Mazowieckiego i Współpracy Zagranicznej zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu województwa mazowieckiego za 2022 r.
38,5 mln zł na promocję województwa i współpracę zagraniczną
Radni szczegółowo zapoznali się z informacją dotyczącą działań promujących nasze województwo zarówno wśród mieszkańców Mazowsza, pozostałych regionów oraz za granicą. Działania te odbywają się głównie poprzez promowanie turystyki, kultury czy wiedzy o naszym województwie.
Wydatki na promocję Województwa Mazowieckiego i współpracę zagraniczną w zeszłoroczny budżecie wyniosły 39,72 mln zł. Ostatecznie wydatkowano 38,5 mln zł, co stanowiło ponad 96 proc. wykonania i 0,85 proc. ogółu wydatków budżetu województwa. Źródłem finansowania były środki własne.
Najwięcej, czyli 29,39 mln zł zagospodarował Departament Kultury, Promocji i Turystyki UMWM. Środki przeznaczono m.in. na realizację:
- zadania „Promocja Marki Mazowsze serce Polski” (17,02 mln zł),
- zadania „Kreowanie Marki Mazowsze serce Polski” (5,18 mln zł),
- zadań publicznych w obszarze „Turystyka i krajoznawstwo” (1,64 mln zł),
- zadania „Turystyczna Marka Mazowsza” (0,97 mln zł),
- zadania „Mistrzostwa Świata Mężczyzn w Piłce Ręcznej” (0,75 mln zł).