Sygnaliści

Informacje ogólne

Sygnalistą jest osoba, która zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą. Informację o naruszeniu prawa można zgłosić poprzez zgłoszenia wewnętrzne lub zgłoszenia zewnętrzne.

Zgłoszenia wewnętrzne

Zgłoszenia wewnętrznego może dokonać osoba, która pozostaje w kontekście związanym z pracą z podmiotem, do którego dokonuje zgłoszenia. Przedmiotem takiego zgłoszenia mogą być wyłącznie naruszenia prawa, do których doszło w tym podmiocie.

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego obowiązuje wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. W ramach procedury mogą być zgłaszane wyłącznie naruszenia, do których doszło w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Zgłoszenia w ramach procedury zgłoszeń wewnętrznych może dokonać wyłącznie osoba, która uzyskała informację o tym naruszeniu w kontekście związanym z pracą (np. jako pracownik Urzędu, praktykant, osoba biorąca udział w rekrutacji, wykonawca zamówienia).

Informacje o naruszeniach prawa, do których doszło w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, a które nie zostały pozyskane w kontekście związanym z pracą, nie podlegają rozpoznaniu w trybie procedury. Jeżeli uzyskałeś informację o naruszeniu prawa w inny sposób niż w kontekście związanym z pracą, np. jako klient Urzędu, skorzystaj z innego trybu zgłoszenia takiej informacji np. z możliwości złożenia skargi.

Z wewnętrzną procedurą dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie możesz zapoznać się w zakładce "Dokonywanie zgłoszeń wewnętrznych"

Zgłoszenia zewnętrzne

Tak jak w przypadku zgłoszeń wewnętrznych, przedmiotem zgłoszenia zewnętrznego może być wyłącznie informacja o naruszeniu prawa uzyskana w kontekście związanym z pracą. Zgłoszenie zewnętrzne jest przyjmowane przez organ publiczny właściwy do podjęcia działań następczych w danej sprawie.

Jeżeli posiadasz informację o naruszeniu prawa, którą uzyskałeś w kontekście związanym z pracą, możesz dokonać zgłoszenia zewnętrznego do właściwego organu publicznego w sposób określony w ustalonej przez ten organ procedurze dokonywania zgłoszeń zewnętrznych.

Informacje na temat dokonywania zgłoszeń zewnętrznych do Sejmiku, Zarządu i Marszałka Województwa Mazowieckiego (w zależności od tego, który organ jest właściwy do podjęcia działań następczych w danej sprawie) oraz inne przydatne informacje, do których publikacji są zobowiązane organy publiczne znajdziesz w zakładce "Dokonywanie zgłoszeń zewnętrznych".


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony