Aktualności - kultura, promocja, turystyka

Owacja na stojąco

Autor: Fot. Wojciech Rozenek

Właśnie tak zakończyła się Gala Inauguracyjna 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie.

Podczas koncertu zaprezentowane zostały uwertury Mozarta w wykonaniu Orkiestry Instrumentów Dawnych MACV Warszawskiej Opery Kameralnej oraz program zatytułowany Jazzz MACV w wykonaniu Krzysztofa Herdzina. Koncert był premierą nowych wydawnictw płytowych Warszawskiej Opery Kameralnej.

„Uwertury” W. A. Mozarta

W pierwszej części zaprezentowane zostały uwertury Wolfganga Amadeusza Mozarta, które wykonała Orkiestra Instrumentów Dawnych MACV Warszawskiej Opery Kameralnej prowadzona od skrzypiec przez Radosława Kamieniarza.

Uwertury, zwłaszcza w dojrzalszych operach, skupiają̨ w sobie najważniejsze muzyczne elementy, pojawiające się później w trakcie całego dzieła. Orkiestra MACV, która posiada w swoim repertuarze przede wszystkim barokowe i klasyczne tytuły operowe, jest wyjątkowo predestynowana do przekazu owych niuansów operowej ekspresji. Zebranie niemalże wszystkich uwertur do dzieł scenicznych mistrza z Salzburga i chronologiczne ich uporządkowanie daje unikatową możliwość́ przekrojowego potraktowania tematu. Jest to swoista podróż w czasie, podczas której słuchacz towarzyszy Wolfgangowi w rozwoju jego twórczej osobowości.

Płyta CD „Uwertury” W. A. Mozarta dostępna jest już we wszystkich sklepach muzycznych i serwisach internetowych oraz na operakameralna.pl, natomiast już od 1 czerwca w przedsprzedaży także na płytach winylowych.

Cykl „Jazzz MACV: Krzysztof Herdzin”

W drugiej części Gali usłyszeliśmy XVII koncert fortepianowy G-dur KV453 W. A. Mozarta (z kadencjami jazzowymi K. Herdzina) oraz Chopiniana con delizia w wykonaniu Krzysztofa Herdzina oraz Orkiestry Instrumentów Dawnych MACV Warszawskiej Opery Kameralnej.

Premiera płyty przewidziana jest na koniec czerwca.

 

Festiwal Mozartowski, powołany do życia w 1991 r., to fenomen w skali światowej. Na przestrzeni lat wykonano w jego ramach wszystkie dzieła sceniczne kompozytora. Warszawska Opera Kameralna była jedyną instytucją, która posiadała je w stałym repertuarze, wielokrotnie prezentując je poza granicami i podbijając serca melomanów m.in. Japonii, Omanu, Libanu i niemal całej Europy.

Honorowy Patronat nad Festiwalem objął Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik oraz Ambasada Austrii w Polsce.

 

Więcej informacji, bilety oraz możliwość́ zakupu płyt na stronie Warszawskiej Opery Kameralnej.


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony