Aktualności - kultura, promocja, turystyka
Działania promocyjne Mazowsza znów docenione
Nie tylko perłami, ale ostatnio także kryształami wyróżniono Samorząd Województwa Mazowieckiego. Po raz kolejny na przestrzeni ostatnich dwóch lat doceniono kreatywne działania urzędu marszałkowskiego w obszarze promocji i komunikacji.
Kryształowy spot i gazeta
Na odbywającej pod koniec maja br. w Wałbrzychu konferencji pod hasłem „PR w Samorządzie i Administracji Państwowej” kryształowe wyróżnienia przypadły spotowi promującemu Budżet Obywatelski Mazowsza oraz miesięcznikowi „Mazowsze serce Polski”.
Ideą cyklicznego wydarzenia jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.
Kapituła Kryształów PR pod przewodnictwem prof. Sławomira Smyczka, doceniła niebanalny pomysł na kampanię promującą Budżet Obywatelski Mazowsza (BOM), a w przypadku gazety – ciekawą promocję regionu i lokalnych inicjatyw oraz poruszanie ważnych i społecznie użytecznych tematów, przy jednoczesnym łączeniu funkcji integracyjnej z budowaniem tożsamości regionalnej.
Jak podkreśla Marta Milewska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Budżet Obywatelski Mazowsza wystartował w 2020 r. po raz pierwszy. – Chcieliśmy się przebić z tą informacją do świadomości mieszkańców. Postanowiliśmy postawić na humor i odejść od przewidywalnych, bezpiecznych kampanii. Wymagało to odwagi i niosło ze sobą pewne ryzyko, ale udało się – zaznacza. I dodaje: – Nasze pismo „Mazowsze serce Polski” od lat stawia na dialog, jest otwarte na nowe tematy i autorów. Chcemy, by mieszkańcy regionu mieli dostęp nie tylko do ważnych dla siebie informacji, ale również coraz więcej wiedzieli o Mazowszu. Właśnie o tym, co ciekawe i ważne pisze redakcja. Cieszymy się, że nasze działania dostały dostrzeżone i nagrodzone już dwukrotnie.
Warto przypomnieć, że kryształy, to kolejne po perłach wyróżnienie dla spotu promującego BOM. Pomysł oryginalnej, wychodzącej poza urzędnicze schematy kampanii przyniósł już w ubiegłym roku samorządowi województwa wyróżnienie w konkursie „Perły samorządu 2021” w kategorii samorządowy Lider Komunikacji i Promocji.
Natomiast miesięcznik Samorządu Województwa Mazowieckiego „Mazowsze serce Polski” w 2021 r. wygrał w konkursie Medialna Perła Samorządu 2020 organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna, w kategorii urzędów marszałkowskich. Jury doceniło m.in. nieoczywistość w wyborze tematyki artykułów, poruszanie na łamach problemów ważnych społecznie, prezentowanie postaci związanych z Mazowszem oraz profesjonalizm warsztatowy redakcji pisma.
Z mieszkańcami i dla mieszkańców
Warto przypomnieć, że Mazowsze jako jedno z pierwszych województw uruchomiło budżet obywatelski. To był pierwszy w historii największego i najliczniejszego regionu tego typu inicjatywa. Budżet Obywatelski Mazowsza (BOM) ze względu na wielkość, różnorodność oraz liczbę mieszkańców był wydarzeniem bez precedensu.
A spot promujący budżet obywatelski to prawdziwa galeria postaci, tak różnych jak różne jest Mazowsze. Wśród nich prawdziwą gwiazdą jest Pani Halina. Warszawianka. Mazowszanka. Niezwykle aktywna krzepka seniorka, która stała się twarzą mazowieckiego BOMu.
Mazowsze serce Polski
Miesięcznik został wyróżniony kryształem i zauważony spośród 200 zgłoszeń konkursowych w kategorii „najlepsza gazeta miejska/biuletyn”. Pismo ukazuje się pod tym tytułem od 2018 r. Priorytetem dla redaktorów tworzących gazetę są sprawy dotyczące istotnych dla mieszkańców regionu treści, związanych z pracą samorządu województwa. „Mazowsze serce Polski” to pismo samorządowe, ale samorząd rozumiemy jako wspólnotę ludzi i spraw. Dlatego też na łamach miesięcznika promujemy lokalne inicjatywy i podejmujemy tematy, dotyczące i starszych, i młodszych, które są dla mieszkańców ważne i użyteczne. Często to właśnie oni są ich pomysłodawcami, ale też bohaterami tekstów, sesji fotograficznych, w tym okładek. Staramy się m.in. edukować, wspierać profilaktykę (np. zdrowotną), prezentować praktyczną i użyteczną wiedzę nt. źródeł finansowania różnego typu inicjatyw. Ale też promować działania proekologiczne i walory turystyczne regionu, dawać cenne wskazówki (np. jak rozkręcić biznes), przypominać o kwestii bezpieczeństwa użytkowników dróg, pieszych czy seniorów, upowszechniać zwyczaje i tradycje regionalne. Nie zapominamy o istotnych lokalnie oraz przełomowych dla Polski i Mazowsza wydarzeniach historycznych, zachęcamy do poznawania dziejów małych ojczyzn.
Zachęcamy do obejrzenia nagrodzonego spotu promujacego Budżet Obywatelski Mazowsza: