Aktualności - kultura, promocja, turystyka

15 lat dla mazowieckiej turystyki

Marszałek Struzik i prezes Stelmańska oraz laureaci pozują do zdjęcia na scenie Autor: fot. arch. MROT

Mija 15 lat odkąd powołano Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną (MROT). Jubileusz był okazją do podsumowań, a także przedstawienia planów na najbliższe lata.

Gościem honorowym na gali był marszałek Adam Struzik. W uroczystości wziął udział także Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Uroczystość zgromadziła wielu znamienitych gości, członków MROT, przedstawicieli samorządów terytorialnych z województwa mazowieckiego, organizacji pozarządowych, instytucji kultury, organizacji pozarządowych, przedstawicieli świata mediów oraz partnerów, z którymi organizacja współpracuje na co dzień. Przybyło również wiele osób związanych w różny sposób z MROT w ciągu tych 15 lat, w tym prezesi, członkowie zarządu oraz dyrektorzy biura.

Czas podsumowań

Podczas gali prezes zarządu MROT Izabela Stelmańska podsumowała 15 lat działalności MROT, prezentując najważniejsze aktywności i zrealizowane projekty.

– Moda na Mazowsze kreowana jest od wielu lat. Sprzyja temu marketing internetowy, działania wydawnicze, akcje i kampanie promocyjne – podkreśliła prezes MROT Izabela Stelmańska. – Dzięki działalności w internecie informacja o walorach i atrakcjach turystycznych Mazowsza dociera łącznie do 6 mln osób, a media społecznościowe obserwuje codziennie kilkaset tysięcy ludzi.

Wsparcie rynku turystycznego na Mazowszu

MROT jest platformą współpracy dla wszystkich interesariuszy rynku turystycznego Mazowsza. Aktywnie bierze udział w imprezach plenerowych, targach i innych wydarzeniach promocyjnych, prowadzi działania doradcze, szkoleniowe oraz wspiera rozwój Mazowieckiego Systemu Informacji Turystycznej.

Z duchem czasu

Organizacja ta odpowiada też na nowe trendy w turystyce. Jest to m.in. międzynarodowy projekt związany z włączaniem zrównoważonej turystyki do programów nauczania w szkołach zawodowych oraz projekty dotyczące zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich. Podczas pandemii powstało też studio telewizyjne, w którym nagrywane są wywiady z ekspertami, prezentowane są ciekawe wydarzenia, a także realizowane są konferencje on-line.

Na potencjał MROT składa się praca wszystkich członków, których jest obecnie 129, jak również stabilność finansowa, gwarantowana przede wszystkim przez wsparcie Samorządu Województwa Mazowieckiego, dzięki któremu budżet MROT wynosi obecnie ponad 3 600 000 zł. 

Plany na rozwój

Zaprezentowano też nowe logo MROT, które symbolizuje otwartość na świat, nowe wyzwania i ludzi, którzy są największą wartością organizacji.

Najważniejsze plany MROT-u to stworzenie nowego oficjalnego portalu turystycznego województwa mazowieckiego oraz silniejsze wsparcie rozwoju mazowieckich marek turystycznych i informacji turystycznej. Powstał też projekt Laboratorium Inicjatyw Turystycznych.

Podróże z flagą Mazowsza

Gala stała się też okazją do wyłonienia zwycięzców konkursu fotograficznego „Podróże z flagą Mazowsza”, a także nadania certyfikatów „Najlepszy produkt turystyczny województwa mazowieckiego”. Zaprezentowano także laureatów, którzy będą reprezentować region w etapie krajowym konkursu organizowanym przez Polską Organizację Turystyczną.

Za wkład w rozwój turystyki na Mazowszu

Marszałek Adam Struzik wręczył zasłużonym dla rozwoju gospodarczego, kulturalnego i społecznego Mazowsza Medale Pamiątkowe Pro Masovia. Spośród osób związanych z MROT to wyjątkowe wyróżnienie otrzymali: Tadeusz Milik, Janusz Owsiany oraz Izabela Stelmańska.

 


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony