Urząd marszałkowski
Zintegrowany system zarządzania urzędu marszałkowskiego
Celem naszych działań podejmowanych w obszarze zarządzania jest przede wszystkim troska o satysfakcję klientów urzędu, mieszkańców Mazowsza. Wsłuchujemy się w płynące od Państwa sygnały (analizując wpływające wnioski, skargi, wyniki ankiet). To dla Państwa satysfakcji stale podnosimy swoje kompetencje. Rozwijamy nowoczesne metody świadczenia usług publicznych, tak, by możliwe było załatwianie spraw bez wychodzenia z domu.
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie funkcjonuje zintegrowany system zarządzania, obejmujący systemy:
- zarządzania jakością (zgodnie z Normą PN-EN ISO 9001:2015-10),
- zarządzania działaniami antykorupcyjnymi (zgodnie z Normą PN-ISO 37001:2017-05),
- społecznej odpowiedzialności (na podstawie PN-ISO 26000),
- zarządzania środowiskowego (zgodnie z Normą PN-EN ISO 14001:2015-09),
- zarządzania bezpieczeństwem informacji (zgodnie z Normą ISO/IEC 27001:2022-10),
- zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (zgodnie z Normą PN-ISO 45001:2018-06).
Na bazie tych systemów na przestrzeni lat zbudowano holistyczny system zarządzania, obejmujący wiele aspektów funkcjonowania urzędu, od jakości świadczenia usług, sprawnego obiegu informacji, zapewnienia stałego podnoszenia wiedzy i kompetencji pracowników, przez troskę o środowisko naturalne, społeczną odpowiedzialność za podejmowane decyzje, po rozwój technologiczny. Pracowników urzędu obowiązuje Kodeks etyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Dbamy o celowe i efektywne zarządzanie powierzonymi środkami. Zarządzamy ryzykami, by unikać potencjalnych zagrożeń. Urząd marszałkowski to także przyjazne miejsce pracy. Kierownictwo zadbało o budowę kultury organizacyjnej opartej na wspólnych wartościach. Etyka, ekologia czy społeczna odpowiedzialność nie są dla nas wyłącznie hasłami. Te wartości są dla nas ważne w codziennej pracy. Postępujemy zgodnie z przyjętą 1 grudnia 2020 r. Polityką ekologiczną dla wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
Urząd jest poddawany corocznym niezależnym audytom zewnętrznym, których efektem są certyfikaty potwierdzające funkcjonowanie urzędu zgodne z wdrożonymi normami. Naszym głównym celem jest ciągłe doskonalenie, by zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.