Aktualności - bezpieczeństwo
Grant dla „Cyberbezpiecznego Samorządu”
Województwo mazowieckie otrzymało grant w wysokości blisko 850 tys. zł na realizację projektu w ramach konkursu „Cyberbezpieczny Samorząd”.
Ideą inicjatywy jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
W ramach projektu będą zakupione elementy infrastruktury informatycznej oraz specjalistyczne oprogramowanie. Zwiększy to poziom wykrywania zagrożeń, zapewni ochronę przed naruszeniami oraz umożliwi ograniczanie cyberataków i cyberzagrożeń.
Zadanie jest elementem polityki budowania bezpieczeństwa cyfrowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, obejmującej zabezpieczenie bieżącego funkcjonowania instytucji, jej zasobów oraz zapewnienie bezpiecznego korzystania z e-usług przez klientów urzędu.
Umowa o powierzenie grantu na realizację projektu w ramach konkursu „Cyberbezpieczny Samorząd” została zawarta przez województwo mazowieckie w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (beneficjent projektu) w partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym.