Aktualności - rozwój regionalny

50-lecie Przemysłowego Instytutu Motoryzacji

1.JPG Autor: fot. arch. UMWM

Uroczystości jubileuszowe połączono z promocją projektu inwestycyjnego „Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów”, który samorząd Mazowsza dofinansował kwotą 27 mln zł.

Za zasługi dla rozwoju Mazowsza Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji została odznaczona Pamiątkowym Medalem „Pro Mazovia”.

Na uroczystej gali obecni byli przedstawiciele Centrum Łukasiewicz, osoby reprezentujące administrację publiczną i samorządową, przedstawiciele przemysłu, klastra naukowo-przemysłowego Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów, a także reprezentanci jednostek z otoczenia naukowego i B+R, z którymi Łukasiewicz – PIMOT współpracuje. Samorząd Województwa Mazowieckiego reprezentował marszałek Adam Struzik. Na gali obecny był również dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych Mariusz Frankowski.

 

O projekcie „Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów”

Projekt pn. „Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów” współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach RPO WM 2014 – 2020.

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 46 mln zł. Kwota unijnego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego to 27 mln zł.

Wnioskodawcą projektu jest Łukasiewicz – PIMOT jako lider konsorcjum – klastra naukowo-przemysłowego Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów. W momencie składania wniosku do Klastra należało 45 podmiotów, w tym 12 jednostek naukowych, z których 4 włączono do Sieci Badawczej Łukasiewicz.

 

Najważniejsze elementy inwestycji

  1. Wyposażenie hali do badań kompatybilności elektromagnetycznej pojazdów i ich wyposażania – absorbery, aparatura badawcza.

Komora do badań kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) to obiekt unikatowy w skali kraju, dorównujący wyposażeniem i możliwościami badawczymi najlepszym obiektom badawczym na świecie.

  1. Wyposażenie do badań pojazdów w testach zderzeniowych bezpieczeństwa biernego – rejestrator 72-kanałowy, manekin Humanetics Q10 nowej generacji, zestaw szybkich kamer do rejestracji i analizy ruchu.
  2. Wyposażenie unikatowego w skali kraju stanowiska elektrohydraulicznego symulatora obciążeń trakcyjnych w komorę klimatyczną. Nowe wyposażenie umożliwia badanie odporności elementów wyposażenia pojazdów na drgania wieloskładnikowe w ekstremalnych warunkach środowiskowych – zakres zmian temperatury od - 40 °C do + 80 °C i wilgotności od 20% do 80%.
  3. Wyposażenie do badań mechanizmów hamowania samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów – dwa stanowiska dynamometryczne (bezwładnościowe).
  4. Wyposażenie do testowania układów autonomii i automatyzacji pojazdów:

– zestaw platform samojezdnych wraz z celem miękkim GVT (Global Vehicle Target) do testowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems) z oprzyrządowaniem.

– oprogramowanie LS-Dyna do symulacyjnej analizy dynamiki i stanu obciążenia elementów konstrukcyjnych pojazdów.

Inwestycje zrealizowane w ramach projektu to ogromne wsparcie dla przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej poprzez rozwój i testowanie nowych technologii motoryzacyjnych, w tym testowanie na rzecz oceny zgodności z wymaganiami.


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony