Aktualności - kultura, promocja, turystyka
Zmiany w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie
Nowym dyrektorem PME został Robert Zydel, dotychczasowy dyrektor Biura Marketingu m.st. Warszawy. Nominację wręczył wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Dziś wicemarszałek Wiesław Raboszuk wręczył nominację nowemu dyrektorowi Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. W spotkaniu uczestniczył też Sekretarz Województwa – Dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Waldemar Kuliński.
Przez najbliższe pięć lat pracami Państwowego Muzeum Etnograficznego będzie kierował Robert Zydel, który dotychczas był pracownikiem placówki.
O placówce
Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie to jedno z najstarszych muzeów etnograficznych w Polsce. Powstało w 1888 r. i mieści ponad 81 tys. obiektów i około 276 tys. archiwaliów.
Muzeum zachęca w różnorodny sposób do aktywnego uczestnictwa w kulturze – zarówno dorosłych, jak i dzieci i młodzież. W nowocześnie urządzonych wnętrzach prezentuje wystawy stałe i czasowe o interdyscyplinarnym charakterze i zróżnicowanej tematyce. Autonomiczną strukturą instytucji jest – poświęcone najmłodszym – Muzeum dla Dzieci. W muzeum działa również biblioteka oraz kino Antropos z niekonwencyjnym repertuarem. Oprócz tego w muzeum odbywają się targi, wydarzenia specjalne, spotkania autorskie, warsztaty i seminaria.
Organizatorem Państwowego Muzeum Etnograficznego jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Dobra współpraca
Wicemarszałek Wiesław Raboszuk podziękował za wzorową współpracę z samorządem województwa ustępującemu p.o. dyrektorowi Tadeuszowi Zającowi, który sprawował tę funkcję od stycznia ub.r. Podczas jego kadencji muzeum zorganizowało wiele wydarzeń i projektów w formule on-line, a także sfinalizowano unijną inwestycję, której zwieńczeniem było otwarcie nowej wystawy stałej prezentującej bogate zbiory afrykańskie i azjatyckie.
Nowy dyrektor Robert Zydel – dotychczasowy pracownik PME – jest absolwentem Instytutu Etnologii i Antropologii Kultury Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się komunikacją, strategią i etnografią. Przez wiele lat prowadził laboratoria i zajęcia związane z praktycznym zastosowaniem narzędzi etnograficznych w badaniach marketingowych. Był Consumer Insight Directorem w agencji kreatywnej Saatchi&Saatchi. Jest członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.