Aktualności - edukacja i sport
Ukraińskie dzieci STEAM-owo poznawały Ostrołękę
Młodzież wzięła udział w grze miejskiej. Zajęcia odbyły się w ramach projektu MaKI (Mazowieckie Kluby Integracyjne) finansowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Projekt zakłada wsparcie nauczycieli i wychowawców mazowieckich szkół w pracy na rzecz integracji uczniów polskich i ukraińskich poprzez inspirujące spotkania. Zajęcia są okazją do rozwijania zdolności, pasji i zainteresowań dzieci pochodzących zza wschodniej granicy. Są też szansą na przywrócenie poczucia bezpieczeństwa.
STEAM-owo czyli jak?
Podczas gry miejskiej, zorganizowanej przez konsultantki Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ewę Rosołowska i Ewę Tarnowską, dzieci i młodzież poznawały najbardziej interesujące miejsca ostrołęki. STEAM-owo, czyli nawiązując do pięciu kluczowych bloków tematycznych: nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki.
Uczestnicy wędrówki sprawnie korzystali z kodów QR, tabletów i smartfonów, co miało na celu nie tylko podniesienie kompetencji cyfrowych, ale również lepsze poznanie języka polskiego.
Trasa w plenerze
Trasa gry miejskiej wiodła ulicą Piłsudskiego do pomnika Kurpianek i najstarszego liceum w Ostrołęce. Spore zainteresowanie uczniów i chęć pozowania do zdjęć wzbudziła armata przy monumentalnym pomniku generała Józefa Bema. Dalej kody QR nakierowały ich na krużganki XVII-w. pobernardyńskiego klasztoru ze wspaniałymi malowidłami ściennymi i wreszcie na wygodną ławeczkę najsłynniejszego społecznika Ostrołęki, doktora Józefa Psarskiego.
Najmłodsi uczestnicy marszruty najbardziej docenili plażę miejską z obszernym placem zabaw i grę polegającą na związywaniu się sznurkiem w parach. Okazało się, że znalezienie pomysłu na rozwiązanie wcale nie było takie proste.
Ruch na świeżym powietrzu, cyfrowe łamigłówki z elementami poszukiwania, poznawanie nowych słów, pięknych miejsc oraz wspólna zabawa sprawiły uczestnikom dużo radości.
Dzieciom towarzyszył Patryk Wekwejt, najsłynniejszy ostrołęcki abiturient (autor badań nad chorobą Alzheimera) – przyszły student Harvardu. Podczas gry pomagał młodszym kolegom rozwiązywać zadania i podzielił się swoją wiedzą na temat mindfulness.