Mazowiecki Instrument Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2021
MIAS MAZOWSZE 2021 - Komunikat nr 1
Zarząd Województwa Mazowieckiego 2 marca 2021 roku przyjął do realizacji Mazowiecki Instrument Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2021. Nabór „Wniosków o przyznanie pomocy finansowej” będzie trwać od 4 do 26 marca 2021 r.
Wnioski można składać wyłącznie:
- w formie papierowej osobiście lub kurierem w godzinach: 8.00–16.00 w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26 lub w punktach kancelaryjnych Urzędu (liczy się data stempla wpływu);
- w formie papierowej za pośrednictwem poczty (liczy się data stempla pocztowego lub nadania) na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa;
Dopuszczalne jest umieszczenie przez gminę wszystkich „Wniosków o przyznanie pomocy finansowej” wraz z załącznikami w jednej kopercie. Prosimy o wyraźne opatrzenie koperty oznaczeniem „MIAS MAZOWSZE 2021” – Departament RW – liczba załączonych wniosków …… szt. .
Wypełnione „Wnioski o przyznanie pomocy finansowej” (bez załączników) należy również przekazać w edytowalnej wersji elektronicznej na adres e-mail: mias.mazowsze@mazovia.pl. W tytule wiadomości e-mail prosimy wpisać: „Wnioski – Gmina… , Sołectwa...... W treści tej wiadomości prosimy wpisać nazwy zadań, których dotyczą wnioski. Wszystkie wnioski mogą być przekazane w jednej wiadomości e-mail.
Uwaga! Najważniejsze zmiany w stosunku do edycji z roku 2020:
- W ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy finansowej, gminy posiadające:
mniej niż 28 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 5 Wniosków;
od 28 do 30 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 6 Wniosków, z czego w pierwszej kolejności rozpatrywanych przez województwo będzie 5 wniosków wskazanych przez gminę jako najbardziej priorytetowe;
od 31 do 32 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 7 Wniosków, z czego w pierwszej kolejności rozpatrywanych przez województwo będzie 6 wniosków wskazanych przez gminę jako najbardziej priorytetowe;
od 33 do 35 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 8 Wniosków z czego w pierwszej kolejności rozpatrywanych przez województwo będzie 6 wniosków wskazanych przez gminę jako najbardziej priorytetowe;
od 36 do 39 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 9, z czego w pierwszej kolejności rozpatrywanych przez województwo będzie 6 wskazanych przez gminę jako najbardziej priorytetowe;
od 40 do 43 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 10, z czego w pierwszej kolejności rozpatrywanych przez województwo będzie 7 wniosków wskazanych przez gminę jako najbardziej priorytetowe;
od 44 do 53 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 12 wniosków;
od 54 do 60 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 15 wniosków;
więcej niż 60 sołectw – są uprawnione do złożenia maksymalnie 18 wniosków.
- Jeśli gmina składa więcej niż 5 wniosków to należy określić priorytet każdego ze składanych wniosków. Oznaczeniem priorytetu jest numer – zaczynając od nr „1” kolejno „w górę” (Uwaga – każdy z wniosków musi być oznaczony innym numerem). Najmniejsze numery oznaczają wnioski o najwyższym priorytecie.
- Jeśli całość środków finansowych przeznaczonych na realizację MIAS MAZOWSZE 2021 nie zostanie w pierwszej kolejności rozdysponowana na pozytywnie ocenione wnioski, to przewiduje się rozdzielenie pozostałej kwoty biorąc pod uwagę kryteria: ilość sołectw w danej gminie oraz wskazany priorytet wniosku.
- W ramach MIAS MAZOWSZE 2021 województwo planuje uruchomić „platformę ESO-MIAS” – „Elektroniczny System Obsługi Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw” służącą obsłudze on-line instrumentu. Gmina uczestnicząca w MIAS MAZOWSZE 2021 dodatkowo (tj. uzupełniająco, w stosunku do złożonej wersji papierowej) wygeneruje i złoży za pomocą ww. platformy stosowne wnioski odnoszące się do zadań zgłoszonych w ramach naboru. O konieczności dokonania powyższego obowiązku gminy zostaną poinformowane odrębnym pismem przesłanym za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej e-puap, gdzie znajdzie się również instrukcja i szczegóły techniczne dot. systemu.
Prosimy zwrócić uwagę, że:
- w przypadku wskazania przez gminę w nazwie i/lub celu Zadania konkretnych przedmiotów, które mają zostać w ramach Zadania wykonane, Gmina będzie bezwzględnie zobowiązana do wykonania wszystkich wskazanych przedmiotów. (Przykładowo wypełniony wniosek z uwzględnieniem tych zapisów znajduje się w załączeniu). Uwaga! Nie wykonanie chociaż jednego ze wskazanych w nazwie i/lub celu zadania przedmiotów, skutkować będzie utratą całości pomocy finansowej przyznanej na dane zadanie;
- W przypadku braku wyboru osoby pełniącej funkcję sołtysa w danym sołectwie, wniosek o przyznanie pomocy finansowej dotyczący zadania realizowanego na terenie tego sołectwa zostanie bezwzględnie odrzucony na etapie oceny formalnej;
- Zadanie wskazane przez Gminę do realizacji w ramach MIAS MAZOWSZE 2021 nie może dotyczyć sołectw, które zostały wskazane jako partycypujące w zadaniach dotychczas zrealizowanych w ramach poszczególnych edycji Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw z lat 2018–2020
- Wnioski o przyznanie pomocy finansowej dotyczące zadań realizowanych na terenach osiedli zostaną bezwzględnie odrzucone na etapie oceny formalnej;
- Gminy w ramach MIAS MAZOWSZE 2021 mogą realizować zadania, które będą zlokalizowane na terenach, budynkach lub infrastrukturze nie stanowiącej własności gminy (np. własność prywatna), o ile będą służyć użyteczności publicznej, a także zakupione wyposażenie udostępnione zostanie nieodpłatnie w powszechnie dostępnych obiektach i przestrzeni w celu zaspokajania potrzeb ogółu lokalnej społeczności.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
- Beata Cyrta, tel.: 22 59 79 174
- Marta Król tel.: 22 59 79 249
- Paulina Szpakowska, tel.: 22 59 79 307
- Marcin Cebula, tel.: 22 59 79 284
- Kamil Kozłowski, tel.: 22 59 79 131
- Piotr Rawa tel.: 22 59 79 239