Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia
Logo Biuletynu Informacji Publicznej

16.05.2025

interpretacje przepisów środowiskowych

  • Decyzja interpretacyjna nr 718/25/OS z 8 maja 2025 r.

    Decyzja interpretacyjna przedstawiająca stanowiska dotyczące ustalenia w opisanych stanach faktycznych, czy Wnioskodawca produkujący sosy w opakowaniach w postaci saszetek i sticków jest wprowadzającym do obrotu produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych o których mowa w sekcji I załącznika nr 9 pkt 2 (tj. paczki i owijki wykonane z elastycznych materiałów zawierające żywność do bezpośredniego spożycia z paczki lub owijki bez żadnej dalszej obróbki) do ustawy z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 433, z późn. zm.), podlegającym obowiązkowi ponoszenia corocznej opłaty, o której mowa w art. 3k ust. 1 tej ustawy.
  • Decyzja interpretacyjna nr 707/25/OS z 7 maja 2025 r.

    Decyzja interpretacyjna co do zakresu i sposobu stosowania przepisów ustawy z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 433, z późn. zm.), dotycząca ustalenia, że w przypadku sprzedaży na rzecz użytkowników końcowych kubka papierowego 0% plastic, powleczonego wewnętrznie materiałem o widmie zgodnym z tworzywem kopolimeru EPDM oraz zewnętrznie papierem, przy braku chemicznej modyfikacji zastosowanego polimeru w rozumieniu art. 3 pkt 40 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 (REACH), Strona nie będzie obowiązana do pobrania opłaty, o której mowa w art. 3b ust. 1 ww. ustawy.
  • Decyzja interpretacyjna nr 663/25/OS z 29 kwietnia 2025 r.

    Decyzja dotyczy ustalenia w opisanym zdarzeniu przyszłym, że Wnioskodawca, który będzie pozyskiwał zlecenia od klienta (Zleceniodawcy) na przeprowadzenie akcji marketingowej, w ramach której zorganizuje stoiska/stanowiska z degustacją, na których zaoferuje nieodpłatnie napoje (np. kawę) lub żywność będące własnością klienta, podając je w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych w załączniku 6 do ww. ustawy (tj. w kubkach na napoje, w pojemnikach na żywność), które to opakowania będą własnością Zleceniodawcy albo będą nabywane przez Wnioskodawcę we własnym zakresie, nie podlega obowiązkowi pobrania od konsumentów, którzy korzystają z degustacji, opłaty o której mowa w art. 3b ust. 1 ustawy z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 433, z późn. zm.).
  • Decyzja interpretacyjna nr 625/25/OS z 22 kwietnia 2025 r.

    Decyzja, w której stanowisko w sprawie ustalenia, że wprowadzanie do obrotu serów, krojonych w niewielkie kawałki, pakowanych przez Wnioskodawcę w opakowanie jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego (składające się z tacki oraz folii) nie podlega pod tzw. opłatę producencką (z art. 3k ust 1 ustawy z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2024 r., poz. 433 z późn. zm.), gdyż podstawowy element wskazanego opakowania, tj. jednorazowa tacka z tworzywa sztucznego nie jest produktem wskazanym w załączniku nr 9 sekcja I pkt 1 ww. ustawy – uznano za nieprawidłowe.
  • Decyzja interpretacyjna nr 626/25/OS z 17 kwietnia 2025 r.

    Decyzja, w której stanowisko dotyczące uznania produktów w puszce metalowej o pojemności do 1 litra, zawierających napój mleczny z ekstraktem kawy o zawartości mleka 60% i 75% za produkty mleczne, o których mowa w art. 21a ust. 1a ustawy z 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z. 2024 r. poz. 927, z późn. zm.) i braku objęcia ich obowiązkiem selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych, zgodnie z art. 21a ust. 1 ww. ustawy, a co za tym idzie uznania, że Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do świadczenia daniny publicznej w postaci opłaty produktowej, o której mowa w art. 34 ust. 2c lub 2e ww. ustawy uznano za prawidłowe.

UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronach: archiwum.mazovia.pl oraz archiwumbip.mazovia.pl

 

Powrót na początek strony