Mazowsze dla seniorów
Nabór wniosków w ramach Samorządowego Instrumentu Wsparcia Inicjatyw Rad Seniorów 2022
Zarząd Województwa Mazowieckiego 29 marca 2022 r. podjął uchwałę nr 463/311/22 w sprawie Regulaminu udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu województwa mazowieckiego w ramach zadania pn.: „Samorządowy Instrument Wsparcia Inicjatyw Rad Seniorów 2022” (dalej: instrument).
Cel instrumentu
Aktywizacja osób starszych, zapobieganie ich wykluczeniu i utracie samodzielności poprzez polepszenie jakości życia mieszkańców regionu w wieku senioralnym i udzielenie gminom z terenu województwa mazowieckiego oraz dzielnicom m.st. Warszawy, pomocy finansowej przeznaczonej na realizację własnych zadań bieżących gmin albo dzielnic, będących inicjatywą rad seniorów.
Uprawnieni wnioskodawcy
Wsparcie finansowe w ramach instrumentu jest przeznaczone dla gmin z terenu województwa mazowieckiego oraz dzielnic m. st. Warszawy, przy których została powołana rada seniorów.
Zakres rzeczowy pomocy finansowej
Pomocą finansową ze środków budżetu województwa mazowieckiego, w formie dotacji celowej, części kosztów kwalifikowalnych mogą zostać objęte Zadania własne gmin oraz dzielnic m.st. Warszawy o charakterze bieżącym, będące inicjatywą rady seniorów, niebędące inwestycją.
WAŻNE!
Wnioski należy składać w terminie od 4 kwietnia 2022 r. do 29 kwietnia 2022 r. (termin uważa się za zachowany, jeśli wniosek wpłynie do urzędu najpóźniej 29 kwietnia 2022 r.) wyłącznie za pomocą profilu zaufanego ePUAP zgodnie z zasadami opisanymi na stronie internetowej: http://www.mazovia.pl/cyfrowy-urzad/elektroniczna-skrzynka-podawcza/.
W przypadku awarii systemu ePUAP dopuszcza się możliwość złożenia wniosku na adres
e-mail Departamentu: zdrowie@mazovia.pl , przy czym nie zwalnia to wnioskodawcy
z konieczności zapewnienia integralności złożonego wniosku i zapewnienia prawidłowości podpisów. Ponadto w takim przypadku należy w treści wiadomości e-mail podać informację
o awarii systemu ePUAP.
W ramach naboru wnioskodawca może złożyć jeden wniosek, za wyjątkiem m.st. Warszawy, które może złożyć więcej wniosków tj. po jednym wniosku na każdą dzielnicę. Wniosek może dotyczyć tylko jednego zadania.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej w ramach instrumentu należy sporządzić wg załączonego wzoru w jednym egzemplarzu (wypełnionym elektronicznie). Wnioski muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu gminy (wójt/ burmistrz/ prezydent) przy kontrasygnacie skarbnika gminy/miasta.
Szczegółowy zakres oraz warunki udzielania pomocy finansowej określone są w Regulaminie udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu województwa mazowieckiego w ramach zadania pn.: „Samorządowy Instrument Wsparcia Inicjatyw Rad Seniorów 2022”.
Zasady udzielania pomocy finansowej
Dotacja może wynieść do 80 % kosztów kwalifikowalnych zadania i nie może przekroczyć kwoty 20 000 zł.
Uwaga! W ramach tegorocznej edycji programu Samorząd Województwa Mazowieckiego przewidział przyznawanie pomocy finansowej jedynie w formie dotacji wypłacanej „z dołu”, tj. po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania.
Szczegółowych informacji dotyczących zadania pn.: „Samorządowy Instrument Wsparcia Inicjatyw Rad Seniorów 2022” udzielają pracownicy Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie udzielają:
- Anna Gerej, tel. (22) 59 79 908
- Katarzyna Kuryłowicz, tel. (22) 59 79 936
- Anna Nawrocka, tel. (22) 59 79 904
- Magdalena Szelpuk-Tworowska, tel. (22) 59 79 924