Komunikaty
Mazowsze dla działkowców 2025 – nabór wniosków
Do 24 marca gminy i miasta, na terenie których znajdują się rodzinne ogrody działkowe (ROD), mogą składać wnioski o przyznanie pomocy finansowej w ramach Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Działkowców – Mazowsze dla działkowców 2025.
Zarząd Województwa Mazowieckiego, uchwałą nr 325/6025 z 18 lutego 2025 r., przyjął do realizacji Mazowiecki Instrument Aktywizacji Działkowców - „Mazowsze dla działkowców 2025”.
Mazowiecki Instrument Aktywizacji Działkowców - Mazowsze dla działkowców 2025 to już siódma edycja programu, który jest inicjatywą mającą na celu zaspokajanie potrzeb rodzinnych ogrodów działkowych (dalej: ROD) poprzez udzielanie przez Województwo Mazowieckie wsparcia finansowego dla gmin/miast z terenu województwa mazowieckiego, realizującym zadania własne o charakterze bieżącym lub inwestycyjnym, istotne dla społeczności danego ROD w szczególności na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej, jeżeli wpłynie to na poprawę warunków do korzystania z ROD przez działkowców lub zwiększy dostępność społeczności lokalnej do tego ROD.
Nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej w ramach programu Mazowsze dla działkowców 2025 trwa od 20 lutego do 24 marca 2025 r.
Najważniejsze informacje dotyczące MIAD 2025
- Uprawnionymi do ubiegania się o pomoc finansową w ramach programu Mazowsze dla działkowców 2025 są wszystkie gminy/miasta z województwa mazowieckiego, na terenie których znajdują się ROD.
- Dla każdego spośród zgłaszanych zadań gmina/miasto przesyła, w ramach programu Mazowsze dla działkowców 2025, odrębny wniosek o przyznanie pomocy finansowej.
- Maksymalna wartość dofinansowania ze środków własnych budżetu Województwa Mazowieckiego, która może zostać przyznana w ramach instrumentu Mazowsze dla działkowców 2025, na jeden ROD nie może być większa niż 20 000 zł na jedno zadanie.
- Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy sporządzić wg wzoru załączonego do niniejszego Komunikatu w 1 egzemplarzu (wypełnionym komputerowo lub pismem drukowanym) wpisując poprawną nazwę zadania, kwoty brutto itd. oraz dodając jako załącznik, kopię dokumentu (np. uchwałę, decyzję, deklarację, informację itp.), stanowiącą podstawę do uznania przez Województwo, iż zadanie to jest istotne dla rozwoju i funkcjonowania danego ROD.
- Wniosek o przyznanie pomocy finansowej wymaga podpisu osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy (Prezydenta, Wójta lub Burmistrza) przy kontrasygnatach skarbnika.
- Pomoc finansowa zostanie przekazana po rozliczeniu zadania.
Szczegółowy Regulamin udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Działkowców- „Mazowsze dla działkowców 2025”, stanowi załącznik do niniejszego Komunikatu.
Dodatkowe pytania
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
- Magdalena Szefer, tel.: (22) 59 79 057
- Paweł Szcześniak, tel.: (22) 59 79 058