Mazowiecka Szkoła Przyszłości
Wybór partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego.
Zarząd Województwa Mazowieckiego Uchwałą nr 563/69/25 z dnia 24 marca 2025 roku zatwierdził listę partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS[1]), dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII „Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu”, Działanie 7.2 „Wzmocnienie kompetencji uczniów”.
Zarząd Województwa Mazowieckiego zatwierdził listę partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS).
Projekt będzie realizowany w partnerstwie.
Partnerami projektu będą:
- Województwo Mazowieckie;
- Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.;
- Jednostki Samorządu Terytorialnego będące organami prowadzącymi szkoły na Mazowszu.
Wyboru partnerów do wspólnej realizacji projektu dokonano w oparciu o kryteria opisane w § 7 Regulaminu naboru partnerów w celu wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości”.
Zarząd Województwa Mazowieckiego wybrał 38 partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości”, których lista stanowi załącznik nr 1 do niniejszej informacji.
Zarząd Województwa Mazowieckiego zatwierdził również listę rezerwową partnerów, która stanowi załącznik nr 2 do niniejszej informacji.
Kolejnym etapem związanym z realizacją projektu jest zawarcie umowy partnerstwa regulującej szczegółowe warunki współpracy i poszczególne role w projekcie.
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w wybranych szkołach podstawowych/ ponadpodstawowych ogólnokształcących z terenu RWS, których uczniowie osiągają niskie wyniki edukacyjne.
Cel projektu zostanie osiągnięty m.in. poprzez:
- Zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aplikacji treningowych rozwijających kompetencje kluczowe, społeczne i społeczno-emocjonalne.
- Zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aktywnych form wsparcia w postaci zajęć pozalekcyjnych wpływających na rozwój kompetencji kluczowych.
- Zapewnienie uczniom w ramach projektu interdyscyplinarnych warsztatów/wycieczek ze szczególnym uwzględnieniem edukacji ekologicznej i klimatycznej.
- Doposażenie szkół w pracownie interdyscyplinarne, które pozwolą na kształtowanie kompetencji uczniów w obszarze matematyczno-przyrodniczym, zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych.
- Podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli w zakresie pracy metodami aktywnymi w obszarze kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, poprzez udział w szkoleniach i warsztatach.
Efektami projektu będą m.in.:
- Rozwój kompetencji kluczowych oraz społeczno-emocjonalnych uczniów uczestniczących w projekcie.
- Doposażenie pracowni wybranych szkół, wytypowanych do objęcia wsparciem w projekcie w sprzęt do prowadzenia zajęć interdyscyplinarnych/doświadczalnych.
- Nabycie kompetencji i kwalifikacji przez nauczycieli uczestniczących w projekcie w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów ze szczególnym uwzględnieniem efektywnego uczenia się oraz pracy metodami aktywnymi.
Projekt realizowany będzie w latach 2025-2029.
W przypadku pytań dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów 22 566 47 71, 22 59 79 413, 22 59 79 423.