Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia
Logo Biuletynu Informacji Publicznej

22.02.2025

Komunikaty

Otwarty nabór uzupełniający partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka szkoła przyszłości”

Województwo Mazowieckie ogłasza otwarty nabór uzupełniający partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka szkoła przyszłości” planowanego na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego.

Program dofinansowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027, Priorytet VII „Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu”, Działanie 7.2 „Wzmocnienie kompetencji uczniów”.

Region Mazowiecki Regionalny obejmuje powiaty: białobrzeski, kozienicki, lipski, radomski, szydłowiecki, zwoleński, przysuski, pułtuski, sierpecki, ciechanowski, mławski, płoński, żuromiński, gostyniński, płocki, makowski, ostrołęcki, ostrowski, przasnyski, wyszkowski, garwoliński, łosicki, siedlecki, sokołowski, węgrowski, grójecki, sochaczewski, żyrardowski i 4 miasta na prawach powiatu: Radom, Płock, Ostrołęka i Siedlce.

Partnerzy projektu

Projekt będzie realizowany w partnerstwie pomiędzy:

  • Województwem Mazowieckim,
  • Agencją Rozwoju Mazowsza S.A.,
  • Jednostkami Samorządu Terytorialnego będącymi organami prowadzącymi szkoły publiczne ogólnokształcące na Mazowszu wybranymi w otwartym naborze.

Partnerem projektu może zostać Jednostka Samorządu Terytorialnego, która jest organem prowadzącym szkołę podstawową/ponadpodstawową ogólnokształcącą na terenie RMR, której uczniowie osiągają niskie wyniki edukacyjne. 

W związku z ogłoszonym naborem uzupełniającym Jednostki Samorządu Terytorialnego będące organami prowadzącymi dla szkół publicznych ogólnokształcących mogą zgłosić udział w projekcie: 

  1. szkoły, w których egzaminy ósmoklasisty/maturalne odbywały się w roku 2024 i są na poziomie równym bądź niższym niż średnie wyniki z egzaminu obliczone dla RMR dla roku 2024 podwyższone o 10 %,
  2. szkoły, w których egzaminy ósmoklasisty/maturalne nie odbywały się w roku 2024, natomiast uczniowie zdawali je w 2023 r. i są na poziomie równym bądź niższym niż średnie wyniki z egzaminu obliczone dla RMR dla roku 2023 podwyższone o 10 %. Zgłaszając szkołę z wynikami z roku 2023 należy wyjaśnić z jakiego powodu, egzaminy w 2024 roku się nie odbyły. 

Ważne

  • Do ubiegania się o udział w projekcie uprawnia wynik z przynajmniej jednego przedmiotu zdawanego w egzaminach zewnętrznych (ośmioklasisty/ maturalnych) na poziomie równym bądź niższym niż średni wynik z tego przedmiotu obliczony dla regionu RMR podwyższony o 10 %.
  • Szkoły zgłoszone do udziału w projekcie w pierwszym terminie naboru, realizowanym na przełomie grudnia 2024 oraz stycznia 2025 na podstawie wyników egzaminów z roku 2024, do których zostało wysłane zaproszenie do wypełnienia ankiety nie wymagają ponownego zgłoszenia. Natomiast szkoły zgłoszone w pierwszym terminie naboru z wynikami za rok 2023 oraz szkoły zgłoszone z wynikami z egzaminów powyżej średniej dla obszaru RMR z roku 2023 oraz 2024 wymagają ponownego zgłoszenia do udziału w projekcie.
  • Jednostki Samorządu Terytorialnego biorące udział w naborze uzupełniającym przesyłają Deklarację udziału w projekcie oraz Deklarację zgłoszenia szkoły do udziału w projekcie odpowiadającą liczbie zgłaszanych szkół.

Cel projektu

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w wybranych szkołach podstawowych/ ponadpodstawowych ogólnokształcących, których uczniowie osiągają niskie wyniki edukacyjne. Zostanie osiągnięty m.in. poprzez:

  1. Zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aktywnych form wsparcia w postaci zajęć pozalekcyjnych wpływających na rozwój kompetencji kluczowych.
  2. Zapewnienie uczniom w ramach projektu interdyscyplinarnych warsztatów/wycieczek ze szczególnym uwzględnieniem edukacji ekologicznej i klimatycznej.
  3. Zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aplikacji treningowych rozwijających kompetencje kluczowe i społeczno-emocjonalne.
  4. Doposażenie szkół w pracownie interdyscyplinarne, które pozwolą na kształtowanie kompetencji uczniów w obszarze matematyczno-przyrodniczym, zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych.
  5. Podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli w zakresie pracy metodami aktywnymi w obszarze kształtowania kompetencji kluczowych uczniów oraz umiejętności przekrojowych, poprzez udział w warsztatach.

Efektami projektu będą m.in.:

  1. Rozwój kompetencji kluczowych oraz społeczno-emocjonalnych uczniów uczestniczących w projekcie.
  2. Doposażenie pracowni wybranych szkół uczestniczących w projekcie w sprzęt do prowadzenia zajęć interdyscyplinarnych/doświadczalnych.
  3. Nabycie kompetencji i kwalifikacji w zakresie pracy metodami aktywnymi przez nauczycieli uczestniczących w projekcie. 

Termin oraz sposób aplikowania 

Do 5 marca 2025 r. należy przesłać deklarację przystąpienia do udziału w projekcie „Mazowiecka szkoła przyszłości” wraz z załącznikiem/załącznikami (deklaracją/deklaracjami zgłoszenia szkoły do udziału w projekcie) w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres elektronicznej skrzynki podawczej UMWM: /umwm/SkrytkaESP, podpisane kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Jednostki Samorządu Terytorialnego. 

Do Jednostek Samorządu Terytorialnego będących organami prowadzącymi szkoły, wytypowanych wstępnie do udziału w projekcie  zostaną wysłane zaproszenia do wypełnienia ankiety umożliwiającej przeprowadzenie indywidualnej diagnozy potrzeb szkoły wraz ze wskazanym terminem jej wypełnienia. Po przekazaniu ankiet w szkołach tych zostaną przeprowadzone diagnozy potrzeb. Jeśli potwierdzą potrzebę realizacji projektu w danej placówce, zostanie ona zarekomendowana do udziału w nim. 

Do udziału w projekcie zostanie zaproponowana w ramach naboru uzupełniającego taka liczba szkół, która pozwoli na zrealizowanie wskaźnika przewidzianego w projekcie dla obszaru Regionu Mazowieckiego Regionalnego. 

Zasady wyboru partnerów

  1. Partnerzy zostaną wyłonieni zgodnie z zasadami zawartymi w Regulaminie naboru partnerów w celu wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka szkoła przyszłości”, który stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
  2. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru partnerów do wspólnej realizacji projektu podejmuje Zarząd Województwa Mazowieckiego.
  3. Informacja o wyborze partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka szkoła przyszłości” zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.mazovia.pl.
  4. Po ogłoszeniu wyników naboru uzupełniającego z wybranymi partnerami zostanie podpisana umowa partnerstwa regulująca szczegółowe warunki współpracy i poszczególne zadania w projekcie.

Projekt realizowany będzie w latach 2025–2029. 

Dodatkowe informacje

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: (22) 566 47 71, (22) 59 79 413, (22) 59 79 423.

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wytworzył: Mateusz Jarosz (ES)

Data wytworzenia: 20.02.2025

Opublikował w BIP: Iwona Śliwińska

Data opublikowania: 20.02.2025 12:07

Ostatnio zaktualizował: Iwona Śliwińska

Data ostatniej aktualizacji: 20.02.2025 12:10

Liczba wyświetleń: 270

Data opublikowania: 20.02.2025 12:07


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony