5. Ochrona Środowiska
5.60 Przyjmowanie zgłoszeń instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne
Nazwa usługi
Przyjmowanie zgłoszeń instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne
Odbiorca usługi
Prowadzący instalacje wytwarzające pola elektromagnetyczne, których eksploatacja wymaga zgłoszenia organowi ochrony środowiska zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2019 r. poz.1510).
Miejsce składania
- osobiście w punktach podawczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), ul. Skoczylasa 4 (parter - pokój 18), od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30–15.00,
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie lub bezpośrednio na adres siedziby właściwego departamentu,
- drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie: Formularz ePuap lub na adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/skrytka.
Wymagane dokumenty
- wniosek o przyjęcie: zgłoszenia/zmiany zgłoszenia/ informacji o rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji/zakończeniu eksploatacji instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne zgodnie z art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, późn. zm.),
- sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
- pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika wraz z opłatą skarbową od pełnomocnictwa.
Powyższe dokumenty należy przekazać w postaci elektronicznej lub papierowej.
Opłaty
Z chwilą złożenia zgłoszenia powstaje obowiązek zapłaty opłaty skarbowej za przyjęcie zgłoszenia.
Opłatę należy wnieść na konto lub w kasie Urzędu Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy ul. Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa.
Wysokość opłaty skarbowej wynosi 120 zł.
W przypadku działania przez pełnomocnika do powyższej opłaty należy doliczyć opłatę w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
Numer konta
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Uwagi
Brak.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Uprzejmie informujemy, że administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, e-mail: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl .
Pani/Pana dane osobowe:
- będą przetwarzane w ramach wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wynikającego z art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, w celu prowadzonych czynności dotyczących zgłoszenia instalacji emitującej pola elektromagnetyczne,
- mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej;
- będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji – dostępnych m.in. na stronie www.mazovia.pl, w zakładce „Polityka prywatności”.
W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, przysługuje Pani/Panu prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pan/Pani zobowiązany do ich podania.
Termin załatwienia sprawy przez urząd
W terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia.
Sposób odwołania
Odwołanie od decyzji wnoszącej sprzeciw w zakresie rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny wnosi się do Ministra Klimatu i Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
- art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142, z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2019 r. poz.1510).
Sprawę prowadzi
Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych
Wydział Emisji i Ochrony Powietrza
03-402 Warszawa, Al. Solidarności 61
tel. (+22) 59-79-481,
fax. (+22) 59-79-484
e-mail: gospodarka.odpadami@mazovia.pl
Linki
Dostępność cyfrowa
Informujemy, że w przypadku problemów z dostępnością dokumentów cyfrowych zamieszczonych w e-usłudze, urząd na życzenie odbiorcy udostępni odpowiednie dokumenty cyfrowe w innej formie.