5. Ochrona Środowiska
5.58 Prowadzenie listy funkcjonujących instalacji komunalnych spełniających wymagania dla instalacji komunalnych; instalacji komunalnych planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji
Nazwa usługi
Prowadzenie listy:
- funkcjonujących instalacji komunalnych spełniających wymagania dla instalacji komunalnych,
- instalacji komunalnych planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji.
Odbiorca usługi
Prowadzący instalację komunalną.
Miejsce składania
- osobiście w punktach podawczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), ul. Skoczylasa 4 (parter - pokój 18), od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30–15.00,
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie lub bezpośrednio na adres siedziby właściwego departamentu,
- drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie: Formularz ePuap
- lub na adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/skrytka.
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek prowadzącego instalację komunalną.
W przypadku wniosku o wpis na listę funkcjonujących instalacji komunalnych, dołącza się dokumenty potwierdzające:
- zakończenie budowy i oddanie do użytkowania instalacji komunalnej,
- kopię zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego przetwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego uwzględniającego przetwarzanie odpadów w tej instalacji.
Opłaty
Do uiszczenia opłaty zobowiązane są podmioty składające wniosek o wykreślenie instalacji z listy instalacji komunalnych i podmioty, którym wydano decyzję odmawiającą wpisu na listę instalacji komunalnych, jeżeli instalacja ta nie spełnia wymagań dla instalacji komunalnej.
Wydanie decyzji podlega opłacie skarbowej w kwocie 10 zł.
Numer konta
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy,
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
(tytuł wpłaty: opłata za wykreślenie z listy instalacji komunalnych lub: opłata za decyzję odmawiającą wpisu na listę instalacji komunalnych)
Uwagi
- Marszałek Województwa Mazowieckiego prowadzi w Biuletynie Informacji Publicznej listę:
- funkcjonujących instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych, które zostały oddane do użytkowania i posiadają wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów,
- instalacji komunalnych planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji.
- Lista instalacji komunalnych jest aktualizowana na bieżąco.
- Wpisu na listę instalacji komunalnych dokonuje się na pisemny wniosek prowadzącego instalację komunalną.
W przypadku wniosku o wpis na listę funkcjonujących instalacji komunalnych, dołącza się niezbędne dokumenty (patrz: Wymagane dokumenty). - Marszałek województwa odmawia, w drodze decyzji, wpisu na listę funkcjonujących instalacji komunalnych, jeżeli ta instalacja nie spełnia wymagań dla instalacji komunalnej.
- Marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji, z listy funkcjonujących instalacji komunalnych instalację komunalną:
- jeżeli instalacja przestała spełniać wymagania dla instalacji komunalnej lub
- jeżeli wojewódzki inspektor ochrony środowiska wstrzymał działalność posiadacza odpadów zakresie przetwarzania odpadów, lub
- jeżeli prowadzący instalację komunalną nie ma wymaganej decyzji w zakresie przetwarzania odpadów, lub
- jeżeli instalacja komunalna przestała funkcjonować z innych przyczyn;
- na wniosek prowadzącego instalację komunalną.
- Ponownego wpisu na listę funkcjonujących instalacji komunalnych dokonuje się na pisemny wniosek prowadzącego instalację komunalną, jeżeli ustały przyczyny wykreślenia. Do wniosku należy dołączyć dowody potwierdzające ustanie tych przyczyn, w szczególności:
- kopię zgody wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska na podjęcie wstrzymanej działalności albo
- kopię wymaganej decyzji w zakresie przetwarzania odpadów.
- Marszałkiem województwa właściwym w sprawach, o których mowa w punktach 1-6 jest marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności w zakresie przetwarzania odpadów
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Uprzejmie informujemy, że administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl.
Pani/Pana dane osobowe:
będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z art. 38b ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, z późn. zm.) w celu prowadzenia spraw związanych z prowadzeniem przez Marszałka Województwa Mazowieckiego listy instalacji komunalnych;
- mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu;
- przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów dotyczących archiwizacji – dostępnych m.in. na stronie www.mazovia.pl, w zakładce „Polityka prywatności”.
W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, przysługuje Pani/Panu prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, dane kontaktowe: Urząd Ochrony Danych Osobowych, Stawki 2, 00-193 Warszawa (szczegóły na stronie internetowej https://uodo.gov.pl).
Podanie danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o wpisanie instalacji komunalnej na listę instalacji komunalnych prowadzoną przez Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Termin załatwienia sprawy przez urząd
Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego:
- Urząd zobowiązany jest załatwić sprawę bez zbędnej zwłoki.
- Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż
w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę
o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. - Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę
o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.
W przypadku stwierdzenia konieczności uzupełnienia wniosku, termin rozpatrzenia wniosku biegnie od dnia wpływu jego uzupełnienia (art. 32 ust. 4 ustawy Prawo przedsiębiorców).
Organ administracji w uzasadnionych przypadkach może wyznaczyć inny termin załatwienia sprawy zawiadamiając o tym stronę.
Sposób odwołania
Od decyzji odmawiającej wpisu na listę funkcjonujących instalacji komunalnych lub od decyzji o wykreśleniu z listy funkcjonujących instalacji komunalnych przysługuje prawo do wniesienia odwołania - za pośrednictwem Marszałka Województwa Mazowieckiego - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz.1546, z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162).
Sprawę prowadzi
Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych
Wydział Gospodarki Odpadami
Adres: 03-402 Warszawa
Al. Solidarności 61
tel. (+22) 59 79 481
fax (+22) 59 79 484
e-mail: gospodarka.odpadami@mazovia.pl
Linki
Dostępność cyfrowa
Informujemy, że w przypadku problemów z dostępnością dokumentów cyfrowych zamieszczonych w e-usłudze, urząd na życzenie odbiorcy udostępni odpowiednie dokumenty cyfrowe w innej formie.