12. Zdrowie i opieka społeczna
12.02. Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami („Wpis”), wydawanie zaświadczeń osobom wpisanym wcześniej do ewidencji („Zaświadczenie potwierdzające wpis”) oraz aktualizacja wpisu („Aktualizacja”)
Nazwa usługi
Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami („Wpis”), wydawanie zaświadczeń osobom wpisanym wcześniej do ewidencji („Zaświadczenie potwierdzające wpis”) oraz aktualizacja wpisu („Aktualizacja”).
Odbiorca usługi
Osoba fizyczna będąca lekarzem uprawnionym do przeprowadzania badań lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami.
Miejsce składania
- osobiście w punktach kancelaryjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), Skoczylasa 4 (parter) od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30–15.00;
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie lub bezpośrednio na adres Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej;
- drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
- Formularz ePuap
- lub na adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/SkrytkaESP.
Wymagane dokumenty
Do usługi „Wpis”:
- wniosek o wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy (plik do pobrania);
- dokumenty (kserokopie) potwierdzające:
- prawo wykonywania zawodu lekarza;
- co najmniej 5-letni staż pracy w zawodzie lekarza (np. kserokopie świadectw pracy lub oświadczenie o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w zakresie praktyki lekarskiej);
- specjalizację w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację (w dziedzinie medycyny: przemysłowej, kolejowej, lotniczej, morskiej i tropikalnej, sportowej, ogólnej, rodzinnej lub chorób wewnętrznych) i dodatkowe szkolenie w zakresie badań kierowców, o którym mowa w art. 77 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami;
- oświadczenie lekarza (plik do pobrania);
- dowód uiszczenia opłaty za wpis w wysokości 50 zł;
- jeśli lekarz posiada prawo do przeprowadzania badań lekarskich, o których mowa w przepisach Kodeksu pracy powinien przedłożyć potwierdzenie posiadania tego prawa wydanego przez wojewódzki ośrodek medycyny pracy – zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru lekarzy przeprowadzających badania profilaktyczne.
Do usługi „Zaświadczenie potwierdzające wpis”:
- wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy (plik do pobrania);
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł.
Do usługi „Aktualizacja”:
- ankieta aktualizacji danych w ewidencji uprawnionych lekarzy (plik do pobrania).
Opłaty
Do usługi „Wpis”:
- opłatę za wpis do ewidencji w wysokości 50 zł z dopiskiem „Opłata za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy” należy wnieść na konto Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa.
W ramach opłaty za wpis wnioskodawca otrzyma decyzję i zaświadczenie o wpisie do ewidencji.
Do usługi „Zaświadczenie potwierdzające wpis”:
- opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis do ewidencji w wysokości 17 zł z dopiskiem „Opłata za zaświadczenie potwierdzające wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy” należy wnieść na konto Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Centrum Obsługi Podatnika.
Numer konta
- 93 1020 1097 0000 7802 0007 5622 - numer konta Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie;
- 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 – numer konta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Centrum Obsługi Podatnika.
Uwagi
Brak.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP:/umwm/SkrytkaESP. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z art. 77 ust. 2 i art. 80 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami w zakresie prowadzenia i aktualizacji ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich kierowców w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami oraz nadzoru nad wykonywaniem badań lekarskich i wydawaniem orzeczeń lekarskich do kierowania pojazdami;
- mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu;
- będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów dotyczących archiwizacji - dostępnych m.in. na stronie www.mazovia.pl, w zakładce „Polityka prywatności”.
W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, przysługuje Pani/Panu prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Brak podania danych może skutkować pozostawieniem podania bez rozpoznania z przyczyn formalnych, brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na pismo lub wydaniem decyzji negatywnej na zasadach i w trybie k.p.a.
Termin załatwienia sprawy przez urząd
Do usługi „Wpis” i „Aktualizacja”: zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego w ciągu miesiąca.
Do usługi „Zaświadczenie potwierdzające wpis”: zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego w ciągu 7 dni.
Organ administracji w uzasadnionych przypadkach może wyznaczyć inny termin załatwienia sprawy zawiadamiając o tym stronę.
Sposób odwołania
Odmowa wpisu lekarza do ewidencji uprawnionych lekarzy następuje w formie decyzji administracyjnej, na którą stronie służy odwołanie za pośrednictwem Marszałka Województwa Mazowieckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Zgodnie z art. 127a k.p.a. przed upływem terminu do wniesienia odwołania istnieje możliwość zrzeczenia się prawa do jego wniesienia. Zrzeczenie powinno być złożone w formie oświadczenia Marszałkowi Województwa Mazowieckiego. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia, co następuje w drodze postanowienia, wnioskodawcy służy zażalenie.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców.
Sprawę prowadzi
Departament Zdrowia i Polityki Społecznej
Wydział Polityki Społecznej
tel. 22 59 79 900, fax. 22 59 79 902
ul. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa
e-mail: zdrowie@mazovia.pl
Linki
Dostępność cyfrowa
Informujemy, że w przypadku problemów z dostępnością dokumentów cyfrowych zamieszczonych w e-usłudze, urząd na życzenie odbiorcy udostępni odpowiednie dokumenty cyfrowe w innej formie.