0. Informacja publiczna
0.04. Przyjmowanie i załatwianie wniosków
Nazwa usługi
Przyjmowanie i załatwianie wniosków
Odbiorca usługi
Wnioski można składać w interesie własnym, innej osoby (za jej zgodą), a także w interesie publicznym.
Miejsce składania
NA PIŚMIE:
- osobiście w punktach podawczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), ul. Skoczylasa 4 (parter - pokój 18), od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30 – 15.00
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie;
- drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie: Formularz ePuap, adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/skrytka lub adres urzad_marszalkowski@mazovia.pl
USTNIE:
- w sprawach wniosków Marszałek Województwa Mazowieckiego, bądź wyznaczona przez niego osoba, przyjmuje w Urzędzie (Warszawa, ul. Jagiellońska 26) w każdy wtorek w godzinach od 16.00 do 17.00;
- Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego przyjmuje w Kancelarii Sejmiku ( Warszawa, Plac Bankowy 3/5) w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 17:00 po wcześniejszym umówieniu
- dyrektor departamentu/kancelarii, bądź wyznaczony przez niego pracownik, przyjmuje w sprawach wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu.
Wymagane dokumenty
Wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, drogą elektroniczną, telefonicznie a także ustnie do protokołu. Wniesienie wniosku przez pełnomocnika Wnioskodawcy wymaga załączenia pełnomocnictwa.
Opłaty
nie dotyczy
Numer konta
nie dotyczy
Uwagi
- Zasady oraz tryb przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w rozumieniu przepisów Działu VIII ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie reguluje Zarządzenie nr 41/19 Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 1 marca 2019r.
- Zasady oraz tryb przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków na działalność spółek kapitałowych prowadzących działalność leczniczą reguluje Załącznik do Uchwały Zarządu nr 934/57/19 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 2 lipca 2019r.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres Wnioskodawcy. W przypadku braku tych danych wniosek pozostawiony zostanie bez rozpoznania.
KLAUZULA INFORMACYJNA:
Uprzejmie informujemy, że administratorem danych osobowych jest:
- Województwo Mazowieckie – w przypadku wniosków załatwianych w ramach kompetencji Sejmiku Województwa;
- Zarząd Województwa Mazowieckiego – w przypadku wniosków załatwianych w ramach kompetencji Zarządu Województwa,
- Marszałek Województwa Mazowieckiego – w przypadku wniosków załatwianych w ramach kompetencji Marszałka Województwa.
Dane kontaktowe:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa,
tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl , ePUAP: /umwm/esp.
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl lub kierując korespondencję na adres Urzędu ( z dopiskiem ,,inspektor ochrony danych:).
Pani/Pana dane osobowe:
- będą przetwarzane zgodnie z art. 6 ust.1 lit c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w celu załatwienia wniosku zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
- mogą zostać udostępnione organom i podmiotom, do których należy przekazać wniosek według właściwości, organom i podmiotom, których stanowisko jest istotne dla rozpatrzenia wniosku;
- organom nadzoru i kontroli – w przypadku, gdy te organy wystąpią o dokumenty lub informacje uwzględniające dane osobowe;
- podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu;
- będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji;
- nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, przysługuje Pani/Panu prawo żądania
dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia , ograniczenia ich przetwarzania;
Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (szczegóły na stronie internetowej https://uodo.gov.pl ).
Podanie danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku i udzielenia odpowiedzi Wnioskodawcy. Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków: „Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania”.
Termin załatwienia sprawy przez urząd
Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku niezałatwienia wniosku w terminie miesiąca, Wnioskodawca zostanie pisemnie poinformowany o przewidywanym terminie załatwienia sprawy, zgodnie z art. 245 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Sposób odwołania
Postępowanie w sprawie wniosku w rozumieniu przepisów Działu VIII ustawy Kodeks postępowania administracyjnego jest samodzielnym, jednoinstancyjnym postępowaniem o charakterze uproszczonym, kończącym się czynnością materialno-techniczną (zawiadomieniem o sposobie załatwienia wniosku), które nie daje podstaw do uruchomienia dalszego trybu instancyjnego. Zgodnie z art. 246 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi w trybie określonym w rozdziale 2 Działu VIII ww. ustawy.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dział VIII – Skargi i wnioski);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
- Zasady oraz tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w rozumieniu przepisów Działu VIII ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego reguluje Zarządzenie nr 41/19 Marszałka województwa Mazowieckiego z dnia 1 marca 2019r.
- Zasady oraz tryb przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg lub wniosków na działalność spółek kapitałowych prowadzących działalność leczniczą stanowiące Załącznik do Uchwały Zarządu nr 934/57/19 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 2 lipca 2019r.
Sprawę prowadzi
- W przypadku wniosków w sprawach należących do kompetencji Marszałka i Zarządu Województwa Mazowieckiego:
Departament Organizacji
ul. Okrzei 35, 03-719 Warszawa
tel. (22) 59 79 661
fax: (22) 59 79 660,
email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl - W przypadku wniosków dotyczących spraw należących do kompetencji Sejmiku Województwa Mazowieckiego:
Kancelaria Sejmiku
Plac Bankowy 3/5, 00-142 Warszawa
tel. (22) 432 45 70
fax: (22) 620 27 07,
email: kancelaria.sejmiku@mazovia.pl - W przypadku spraw niezakwalifikowanych jako wnioski w rozumieniu przepisów Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego: kancelaria/departament Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie właściwy w zakresie rzeczowym sprawy.
- W przypadku wniosków w sprawach nienależących do kompetencji organów Samorządu Województwa Mazowieckiego, organ właściwy do załatwienia sprawy zostanie wskazany w piśmie przekazującym wniosek według właściwości lub informującym Wnioskodawcę o organach właściwych w sprawie– zgodnie z art. 243 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Linki
Dostępność cyfrowa
Informujemy, że w przypadku problemów z dostępnością dokumentów cyfrowych zamieszczonych w e-usłudze, urząd na życzenie odbiorcy udostępni odpowiednie dokumenty cyfrowe w innej formie.