Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała 124/24 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 2024-11-19
Data uchwały | 2024-11-19 |
---|---|
Numer uchwały | 124/24 |
Czego dotyczy uchwała | zmieniająca uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania |
Opublikowana w | Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 11352 |
Uchwała nr 124/24
Sejmiku Województwa Mazowieckiego
z dnia 19 listopada 2024 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania
Na podstawie art. 18 pkt 1 i 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 566) oraz art. 443 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087, 1089 i 1473) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
W uchwale nr 34/22 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 marca 2022 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczenia (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 3651 i 12215) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Spółki wodne działające na terenie Województwa Mazowieckiego mogą otrzymać z budżetu Województwa Mazowieckiego dotacje celowe na zadanie bieżącego utrzymania wód i urządzeń wodnych, rozumiane jako eksploatacja, konserwacja oraz remont w celu zachowania funkcji urządzeń melioracji wodnych polegające na: mechanicznym i ręcznym odmuleniu rowów, ręcznym i mechanicznym wykaszaniu dna i skarp rowu, wygrabianiu porostów ze skarp i dna rowów, karczowaniu i wycinaniu drzew i zakrzaczeń ze skarp oraz dna rowu, czyszczeniu i naprawie budowli na rowach, naprawie skarp rowów oraz czyszczeniu, naprawie lub wymianie wylotów i studzienek drenarskich.”;
2) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. W przypadku ubiegania się o dotację celową przez spółkę wodną prowadzącą działalność gospodarczą w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, dotacja w części dotyczącej tej działalności, o ile można ją oddzielić od działalności niegospodarczej, stanowi pomoc de minimis, a jej udzielenie następuje z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023 r.).
Dotacje stanowiące pomoc de minimis, mogą być udzielane na podstawie niniejszej uchwały do czasu stosowania rozporządzenia tj. do dnia 31 grudnia 2030 r.”;
3) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wnioski składa się w terminie od dnia 2 stycznia do dnia 31 stycznia roku budżetowego, w którym ma zostać przyznana dotacja z tym, że w roku 2025 wnioski o udzielenie dotacji składa się od dnia 3 lutego do dnia 28 lutego 2025 r.”;
4) w § 6:
a) w ust. 3 pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
„4) mapę z czytelnie zaznaczonymi odcinkami rowów objętych zadaniem, o którym mowa w §1 ust. 1, (na mapie należy podać dla każdego rowu: nazwę, długość, a także podać nr działki początkowej i końcowej);
5) kosztorys inwestorski (brutto);”;
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, o której mowa w § 4, jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w ciągu 3 minionych lat, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 40 i 1206).”.
5) w § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do sprawozdania, zawierającego oświadczenie o zrealizowaniu zadania, należy dołączyć:
1) w przypadku zlecenia robót innym podmiotom: umowy z wykonawcami, protokoły odbioru, faktury, rachunki wystawione przez wykonawców wraz z potwierdzeniem płatności, kosztorys powykonawczy podpisany przez wykonawcę i spółkę wodną, a jeżeli realizację inwestycji udokumentowano więcej niż jednym kosztorysem powykonawczym lub więcej niż jedną fakturą/rachunkiem - powykonawcze zestawienie kosztów;
2) w przypadku wykonywania prac we własnym zakresie kosztorys powykonawczy, faktury, rachunki, potwierdzenia płatności i inne dokumenty księgowe potwierdzające poniesione wydatki, a jeżeli realizację inwestycji udokumentowano więcej niż jednym kosztorysem powykonawczym lub więcej niż jedną fakturą/rachunkiem - powykonawcze zestawienie kosztów.”;
6) załącznik nr 1 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
7) załącznik nr 2 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
- Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
- Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.
Powiązane
- Uchwała 34/22 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 2022-03-22 (uchwała zmieniona)