Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 80/06 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 29 maja 2006 roku
Data uchwały | 2006-05-29 |
---|---|
Numer uchwały | 80/06 |
Czego dotyczy uchwała | w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie przez Województwo Mazowieckie zobowiązania finansowego w formie długoterminowego kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) |
Na podstawie art. 18 pkt 19 lit. c ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z poźn. zm ), art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
Wyraża się zgodę na zaciągnięcie zobowiązania finansowego w formie kredytu długoterminowego w wysokości 50 000 000 euro (równowartość na dzień 4 maja 2006 r. wynosi 191 250 000 złotych) w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EBI) na zakup jedenastu dwupiętrowych pociągów Push-Pull dla Kolei Mazowieckich sp. z o.o. w latach 2006 – 2008.
§ 2.
Źródłem pokrycia spłaty kredytu, o którym mowa w § 1, będą dochody własne budżetu Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Zaciągnięcie przez Województwo Mazowieckie długoterminowego kredytu w wysokości 50 000 000 euro pozwoli na zakup pociągów piętrowych typu push-pull. Dzięki dwóm poziomom pasażerskim i zwiększonej, w stosunku do normalnych składów elektrycznych zespołów trakcyjnych, liczby miejsc (o ok. 80% w stosunku do tradycyjnych EZT) powinny obniżyć się koszty eksploatacji taboru i dać społecznie oczekiwany efekt zdecydowanej poprawy obsługi podróżnych w godzinach szczytów przewozowych.
Podnoszą komfort podróży (pneumatyczne zawieszenie pudła wagonu, klimatyzacja), mają dwukrotnie lepsze przyspieszenia i opóźnienia, niski poziom hałasu, ułatwiają podróżowanie osobom starszym i niepełnosprawnym, posiadają ekologiczne kabiny WC, wykonane w tzw. układzie zamkniętym, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, ze zbiornikiem na fekalia w układzie zamkniętym.
Bez pozyskania wysokopojemnego, nowoczesnego taboru kolejowego różnych typów tj: nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, pociągów typu push-pull do przewozów dużej liczby pasażerów w szczytach przewozowych nie będzie możliwe zaspokojenie oczekiwań klientów naszej kolei.
Zakup nowego taboru pozwoli rozbudować ofertę przewozową w Kolejach Mazowieckich oraz znacząco poprawi obsługę najbardziej obciążonych relacji pomiędzy głównymi miastami województwa a aglomeracją warszawską jak również wewnątrz samej aglomeracji. Do zalet pociągów typu push-pull można zaliczyć:
a) prostotę zmiany kierunku jazdy;
b) bardzo wysoki komfort podróży, w tym dużą liczbę wygodnych miejsc siedzących, klimatyzację i doskonałe wyciszenie estetycznego, nowocześnie wyposażonego wnętrza, zamknięte systemy WC, bardzo dobrą „spokojność biegu” nawet na torach o pogorszonym stanie i przy dużych prędkościach;
c) redukcję hałasu zewnętrznego (przy zastosowaniu lokomotywy nowej generacji – w bardzo dużym stopniu) i zanieczyszczenia gruntu opiłkami ze wstawek hamulcowych, eliminacja zanieczyszczenia ściekami z toalet;
d) produkcję seryjną wagonów push-pull przystosowaną do zasilania napięciem 3 k
§ 1.
Wyraża się zgodę na zaciągnięcie zobowiązania finansowego w formie kredytu długoterminowego w wysokości 50 000 000 euro (równowartość na dzień 4 maja 2006 r. wynosi 191 250 000 złotych) w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EBI) na zakup jedenastu dwupiętrowych pociągów Push-Pull dla Kolei Mazowieckich sp. z o.o. w latach 2006 – 2008.
§ 2.
Źródłem pokrycia spłaty kredytu, o którym mowa w § 1, będą dochody własne budżetu Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Zaciągnięcie przez Województwo Mazowieckie długoterminowego kredytu w wysokości 50 000 000 euro pozwoli na zakup pociągów piętrowych typu push-pull. Dzięki dwóm poziomom pasażerskim i zwiększonej, w stosunku do normalnych składów elektrycznych zespołów trakcyjnych, liczby miejsc (o ok. 80% w stosunku do tradycyjnych EZT) powinny obniżyć się koszty eksploatacji taboru i dać społecznie oczekiwany efekt zdecydowanej poprawy obsługi podróżnych w godzinach szczytów przewozowych.
Podnoszą komfort podróży (pneumatyczne zawieszenie pudła wagonu, klimatyzacja), mają dwukrotnie lepsze przyspieszenia i opóźnienia, niski poziom hałasu, ułatwiają podróżowanie osobom starszym i niepełnosprawnym, posiadają ekologiczne kabiny WC, wykonane w tzw. układzie zamkniętym, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, ze zbiornikiem na fekalia w układzie zamkniętym.
Bez pozyskania wysokopojemnego, nowoczesnego taboru kolejowego różnych typów tj: nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, pociągów typu push-pull do przewozów dużej liczby pasażerów w szczytach przewozowych nie będzie możliwe zaspokojenie oczekiwań klientów naszej kolei.
Zakup nowego taboru pozwoli rozbudować ofertę przewozową w Kolejach Mazowieckich oraz znacząco poprawi obsługę najbardziej obciążonych relacji pomiędzy głównymi miastami województwa a aglomeracją warszawską jak również wewnątrz samej aglomeracji. Do zalet pociągów typu push-pull można zaliczyć:
a) prostotę zmiany kierunku jazdy;
b) bardzo wysoki komfort podróży, w tym dużą liczbę wygodnych miejsc siedzących, klimatyzację i doskonałe wyciszenie estetycznego, nowocześnie wyposażonego wnętrza, zamknięte systemy WC, bardzo dobrą „spokojność biegu” nawet na torach o pogorszonym stanie i przy dużych prędkościach;
c) redukcję hałasu zewnętrznego (przy zastosowaniu lokomotywy nowej generacji – w bardzo dużym stopniu) i zanieczyszczenia gruntu opiłkami ze wstawek hamulcowych, eliminacja zanieczyszczenia ściekami z toalet;
d) produkcję seryjną wagonów push-pull przystosowaną do zasilania napięciem 3 k