Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 40/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 25 kwietnia 2005 roku
Data uchwały | 2005-04-25 |
---|---|
Numer uchwały | 40/05 |
Czego dotyczy uchwała | w sprawie wyrażenia opinii, zaliczenia drogi wojewódzkiej nr 747 do kategorii dróg krajowych |
Opublikowana w | Dz. Urz. Woj. Maz. z 2005 r. nr 133, poz. 4083 |
Na podstawie art. 18 pkt 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm. ) oraz art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086, Nr 273, poz. 2703) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
Opiniuje się pozytywnie, propozycję zaliczenia drogi wojewódzkiej nr 747 Iłża (od skrzyżowania z drogą krajową nr 9) - Lipsko - Solec n/Wisłą - rz. Wisła, do kategorii dróg krajowych.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Propozycja zmiany kategorii drogi wojewódzkiej nr 747 i zaliczenie całego jej ciągu, zlokalizowanego na obszarze województw mazowieckiego i lubelskiego do kategorii dróg krajowych, inicjowana była, jako wspólny wniosek obu samorządów do Ministra Infrastruktury skierowany w marcu 2003 r.
Uzasadnieniem wniosku zmiany tego ciągu drogi wojewódzkiej od m. Iłża poprzez Lipsko Solec n/ Wisłą, Opole Lubelskie, Bełżycę do skrzyżowania z drogą krajową nr 19 w m. Komornica na ciąg drogi kategorii krajowej, jest spodziewane ożywienie gospodarcze terenów przyległych do drogi, usprawnienie ruchu na kierunku wschód - zachód oraz, po wybudowaniu przeprawy przez rz. Wisłę, połączenie centralnych i zachodnich regionów Polski z przejściami granicznymi z Ukrainą w Dorohusku, Zosinie i Hrebennem.
Wniosek nie został przyjęty o czym Zarządy obu Województw zostały poinformowane stanowiskiem zajętym w imieniu Ministra, przez Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w kwietniu 2003 roku.
Uznając zaliczenie tej drogi do kategorii dróg krajowych, jako jedyną, realnie możliwą okoliczność, w wyniku której samorządy miast i gmin zlokalizowanych po obu stronach rz. Wisły uzyskają przeprawę mostową oraz związaną z tym możliwość stworzenia nowego ciągu komunikacyjnego łączącego dwie ważne drogi krajowe (nr 9 i nr 19), wniosek do Ministra Infrastruktury złożony został ponownie.
W zajętym stanowisku Minister Infrastruktury nie wykluczył możliwości zmiany kategorii tego ciągu drogowego, jednak dalsze działania ministerstwa w sprawie uzależnił od:
- przeprowadzenia i opracowania wyników Generalnego Pomiaru Ruchu 2005, które posłużą do weryfikacji sieci dróg krajowych oraz rozpatrzenia wniosku;
- podjęcia przez Sejmiki Województw Mazowieckiego i Lubelskiego uchwał w sprawie zaopiniowania zaliczenia drogi nr 747 do kategorii dróg krajowych;
- podjęcia przez Sejmiki Województw Mazowieckiego i Lubelskiego uchwał w sprawie pozbawienia drogi nr 747 dotychczasowej kategorii drogi wojewódzkiej.
Podjęcie ww. uchwał jest wymagan
§ 1.
Opiniuje się pozytywnie, propozycję zaliczenia drogi wojewódzkiej nr 747 Iłża (od skrzyżowania z drogą krajową nr 9) - Lipsko - Solec n/Wisłą - rz. Wisła, do kategorii dróg krajowych.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Propozycja zmiany kategorii drogi wojewódzkiej nr 747 i zaliczenie całego jej ciągu, zlokalizowanego na obszarze województw mazowieckiego i lubelskiego do kategorii dróg krajowych, inicjowana była, jako wspólny wniosek obu samorządów do Ministra Infrastruktury skierowany w marcu 2003 r.
Uzasadnieniem wniosku zmiany tego ciągu drogi wojewódzkiej od m. Iłża poprzez Lipsko Solec n/ Wisłą, Opole Lubelskie, Bełżycę do skrzyżowania z drogą krajową nr 19 w m. Komornica na ciąg drogi kategorii krajowej, jest spodziewane ożywienie gospodarcze terenów przyległych do drogi, usprawnienie ruchu na kierunku wschód - zachód oraz, po wybudowaniu przeprawy przez rz. Wisłę, połączenie centralnych i zachodnich regionów Polski z przejściami granicznymi z Ukrainą w Dorohusku, Zosinie i Hrebennem.
Wniosek nie został przyjęty o czym Zarządy obu Województw zostały poinformowane stanowiskiem zajętym w imieniu Ministra, przez Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w kwietniu 2003 roku.
Uznając zaliczenie tej drogi do kategorii dróg krajowych, jako jedyną, realnie możliwą okoliczność, w wyniku której samorządy miast i gmin zlokalizowanych po obu stronach rz. Wisły uzyskają przeprawę mostową oraz związaną z tym możliwość stworzenia nowego ciągu komunikacyjnego łączącego dwie ważne drogi krajowe (nr 9 i nr 19), wniosek do Ministra Infrastruktury złożony został ponownie.
W zajętym stanowisku Minister Infrastruktury nie wykluczył możliwości zmiany kategorii tego ciągu drogowego, jednak dalsze działania ministerstwa w sprawie uzależnił od:
- przeprowadzenia i opracowania wyników Generalnego Pomiaru Ruchu 2005, które posłużą do weryfikacji sieci dróg krajowych oraz rozpatrzenia wniosku;
- podjęcia przez Sejmiki Województw Mazowieckiego i Lubelskiego uchwał w sprawie zaopiniowania zaliczenia drogi nr 747 do kategorii dróg krajowych;
- podjęcia przez Sejmiki Województw Mazowieckiego i Lubelskiego uchwał w sprawie pozbawienia drogi nr 747 dotychczasowej kategorii drogi wojewódzkiej.
Podjęcie ww. uchwał jest wymagan