Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 232/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 19 grudnia 2005 roku
Data uchwały | 2005-12-19 |
---|---|
Numer uchwały | 232/05 |
Czego dotyczy uchwała | w sprawie Umowy konsorcjalnej z Deutsche Bahn Regio AG dotyczącej rozbudowy i jakościowej poprawy kolejowej oferty przewozowej na terenie Województwa Mazowieckiego |
Na podstawie art. 18 pkt 19 lit. e ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm. ) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 86, poz. 789 z późn. zm. ) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
1. Wyraża się zgodę na podpisanie przez Zarząd Województwa Mazowieckiego Umowy konsorcjalnej, wraz z załącznikami, będącej uszczegółowieniem zaakceptowanego Uchwałą Nr 86/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 9 czerwca 2005 r. projektu Umowy ramowej o użytkowaniu pojazdów w Polsce między Województwem Mazowieckim i „Kolejami Mazowieckimi – KM” Sp. z o.o. a DB Regio AG, w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.
2. Wyraża się zgodę na objęcie przez Województwo Mazowieckie udziałów w Mazowieckiej Spółce Taborowej Sp. z o.o. w wymiarze i wysokości określonej w umowie konsorcjalnej wraz z załącznikami.
3. Wyraża się zgodę Zarządowi Województwa Mazowieckiego na podpisywanie ewentualnych aneksów do umowy konsorcjalnej wraz z załącznikami, mających na celu bieżące regulowanie zaistniałych problemów z zachowaniem generalnych uregulowań Umowy konsorcjalnej.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Województwo Mazowieckie wymaga dużych nakładów i ciągłego podejmowania szeregu intensywnych starań na rzecz szybkiego usprawnienia funkcjonowania transportu kolejowego. Pilnie oczekiwane jest uruchomienie większej liczby dogodniejszych, jakościowo korzystniejszych, połączeń między Miastem Stołecznym Warszawą a ościennymi gminami oraz pozostałymi miastami i gminami województwa mazowieckiego.
Samorząd Województwa Mazowieckiego - jako organizator kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich - musi ze względu na swoją rolę i kompetencje czynnie uczestniczyć w tworzeniu i rozwijaniu transportu kolejowego na terenie województwa.
Podjęte, skuteczne starania o wprowadzenie do wykonywanego rozkładu jazdy zwiększonej liczby pojazdów szynowych stanowią pełną realizację postanowień ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w której stwierdzono, że: „Organizowanie i dotowanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych w ramach obowiązku służby publicznej oraz nabywanie kolejowych pojazdów szynowych należy do zadań własnych samorządu województwa”.
Umowa konsorcjalna z wieloma załącznikami będąca przedmiotem projektu uchwały kończy wielomiesięczne, bardzo intensywne negocjacje i otwiera drogę do powołania Mazowieckiej Spółki Taborowej Sp. z o.o. dysponującej na początku 11 szynobusami, które zostaną udostępnione samorządowej Spółce „Koleje Mazowieckie - KM” Sp. z o.o. do rozszerzenia oferty realizowanych regionalnych przewozów kolejowych na terenie naszego województwa.
Kontakty z Deutsche Bahn rozpoczęły się od roboczej wizyty w Firmie DB w KEMPTEN w lutym 2005 r. Pojawiła się wtedy możliwość pozyskania używanych szynobusów.
Szynobusów typu:
- VT – 627 1 – wagonowych, posiadających 70 miejsc siedzących oraz 87 stojących.
- VT – 628 2 – wagonowych z łączną liczbą miejsc siedzących 144 oraz stojących 183
W dniu 17 maja 2005 roku w Berlinie został podpisany List Intencyjny o użytkowaniu pojazdów szynowych w Polsce.
Wcześniej, w kwietniu 2005 r. do 12 - tu europejskich firm zajmujących się
§ 1.
1. Wyraża się zgodę na podpisanie przez Zarząd Województwa Mazowieckiego Umowy konsorcjalnej, wraz z załącznikami, będącej uszczegółowieniem zaakceptowanego Uchwałą Nr 86/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 9 czerwca 2005 r. projektu Umowy ramowej o użytkowaniu pojazdów w Polsce między Województwem Mazowieckim i „Kolejami Mazowieckimi – KM” Sp. z o.o. a DB Regio AG, w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.
2. Wyraża się zgodę na objęcie przez Województwo Mazowieckie udziałów w Mazowieckiej Spółce Taborowej Sp. z o.o. w wymiarze i wysokości określonej w umowie konsorcjalnej wraz z załącznikami.
3. Wyraża się zgodę Zarządowi Województwa Mazowieckiego na podpisywanie ewentualnych aneksów do umowy konsorcjalnej wraz z załącznikami, mających na celu bieżące regulowanie zaistniałych problemów z zachowaniem generalnych uregulowań Umowy konsorcjalnej.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Województwo Mazowieckie wymaga dużych nakładów i ciągłego podejmowania szeregu intensywnych starań na rzecz szybkiego usprawnienia funkcjonowania transportu kolejowego. Pilnie oczekiwane jest uruchomienie większej liczby dogodniejszych, jakościowo korzystniejszych, połączeń między Miastem Stołecznym Warszawą a ościennymi gminami oraz pozostałymi miastami i gminami województwa mazowieckiego.
Samorząd Województwa Mazowieckiego - jako organizator kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich - musi ze względu na swoją rolę i kompetencje czynnie uczestniczyć w tworzeniu i rozwijaniu transportu kolejowego na terenie województwa.
Podjęte, skuteczne starania o wprowadzenie do wykonywanego rozkładu jazdy zwiększonej liczby pojazdów szynowych stanowią pełną realizację postanowień ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w której stwierdzono, że: „Organizowanie i dotowanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych w ramach obowiązku służby publicznej oraz nabywanie kolejowych pojazdów szynowych należy do zadań własnych samorządu województwa”.
Umowa konsorcjalna z wieloma załącznikami będąca przedmiotem projektu uchwały kończy wielomiesięczne, bardzo intensywne negocjacje i otwiera drogę do powołania Mazowieckiej Spółki Taborowej Sp. z o.o. dysponującej na początku 11 szynobusami, które zostaną udostępnione samorządowej Spółce „Koleje Mazowieckie - KM” Sp. z o.o. do rozszerzenia oferty realizowanych regionalnych przewozów kolejowych na terenie naszego województwa.
Kontakty z Deutsche Bahn rozpoczęły się od roboczej wizyty w Firmie DB w KEMPTEN w lutym 2005 r. Pojawiła się wtedy możliwość pozyskania używanych szynobusów.
Szynobusów typu:
- VT – 627 1 – wagonowych, posiadających 70 miejsc siedzących oraz 87 stojących.
- VT – 628 2 – wagonowych z łączną liczbą miejsc siedzących 144 oraz stojących 183
W dniu 17 maja 2005 roku w Berlinie został podpisany List Intencyjny o użytkowaniu pojazdów szynowych w Polsce.
Wcześniej, w kwietniu 2005 r. do 12 - tu europejskich firm zajmujących się