Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 148/06 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 4 września 2006 roku
Data uchwały | 2006-09-04 |
---|---|
Numer uchwały | 148/06 |
Czego dotyczy uchwała | w sprawie przystąpienia Województwa Mazowieckiego do spółki prawa handlowego „Lotnisko Sochaczew” Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczewie |
Na podstawie art. 18 pkt 19 lit. e ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm. ) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
Wyraża się zgodę na przystąpienie Województwa Mazowieckiego do spółki prawa handlowego „Lotnisko Sochaczew” Sp. z o.o. i objęcie udziałów w tej spółce do kwoty 185 000 złotych.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Zasadnicze podstawy Strategii Lotniczego Węzła Warszawsko-Mazowieckiego powinny opierać się na deglomeracji ruchu samolotów z Lotniska Warszawa - Okęcie według technologii ich obsługi. Zgodnie z tą tezą ramowa struktura lotnisk Mazowsza może kształtować się następująco:
1. Miejski Port Lotniczy
Lotnisko Warszawa - Okęcie dla tzw. flagowych linii lotniczych o wysokim standardzie obsługi pasażerów i samolotów.
2. Regionalne Porty Lotnicze
- w pierwszej kolejności Modlin dla tanich linii lotniczych, charterów, cargo,
- drugiej kolejności lub równolegle Sochaczew dla tych samych podmiotów lotniczych co w Modlinie. Sochaczew byłby w przyszłości początkiem lotniska o takiej samej funkcji co Okęcie.
- oraz inne porty lotnicze na Mazowszu wg. kryterium rozwoju ruchu lotniczego i potrzeb społeczno- gospodarczych.
3. Port Lotniczy GA
- dla prywatnych samolotów oraz specjalnych (SG, Policja itp.). Dla tego celu najlepsze z wielu względów byłoby utrzymanie lotniska na Bemowie.
Takie założenia „Lotniczego Węzła Warszawsko - Mazowieckiego” pozwalają wykorzystać ogromny potencjał możliwego do osiągnięcia poziomu ruchu lotniczego w Województwie Mazowieckim. Opieranie się w prognozowaniu tylko na danych lotniska Okęcie znacząco je ogranicza i przedstawia nieoszacowany obraz spodziewanego ruchu. Polska nie nadąża za rozwojem transportu lotniczego czego wyrazem jest współczynnik liczby pasażerów na jednego mieszkańca – w Unii Europejskiej wynosi on 1,3 w Polsce 0,3.
Uruchomienie w tym samym czasie dwóch lotnisk Modlin i Sochaczew jest przedsięwzięciem tańszym, niż budowa nowego portu lotniczego ze względu na:
- istniejącą infrastrukturę pasów startowych i dróg kołowania.
- istniejące przyłącza tzw. zaopatrzenia – wody, energii elektrycznej, odwodnienia oraz innych mediów.
Proces budowy nowej lokalizacji lotniska dla Mazowsza określa się na 15-20 lat co powoduje, że nasz region nie będzie w stanie sprostać oczekiwaniom linii lotniczych oraz społeczności województwa oczekującej na nowe miejsca pracy jak
i moż
§ 1.
Wyraża się zgodę na przystąpienie Województwa Mazowieckiego do spółki prawa handlowego „Lotnisko Sochaczew” Sp. z o.o. i objęcie udziałów w tej spółce do kwoty 185 000 złotych.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Zasadnicze podstawy Strategii Lotniczego Węzła Warszawsko-Mazowieckiego powinny opierać się na deglomeracji ruchu samolotów z Lotniska Warszawa - Okęcie według technologii ich obsługi. Zgodnie z tą tezą ramowa struktura lotnisk Mazowsza może kształtować się następująco:
1. Miejski Port Lotniczy
Lotnisko Warszawa - Okęcie dla tzw. flagowych linii lotniczych o wysokim standardzie obsługi pasażerów i samolotów.
2. Regionalne Porty Lotnicze
- w pierwszej kolejności Modlin dla tanich linii lotniczych, charterów, cargo,
- drugiej kolejności lub równolegle Sochaczew dla tych samych podmiotów lotniczych co w Modlinie. Sochaczew byłby w przyszłości początkiem lotniska o takiej samej funkcji co Okęcie.
- oraz inne porty lotnicze na Mazowszu wg. kryterium rozwoju ruchu lotniczego i potrzeb społeczno- gospodarczych.
3. Port Lotniczy GA
- dla prywatnych samolotów oraz specjalnych (SG, Policja itp.). Dla tego celu najlepsze z wielu względów byłoby utrzymanie lotniska na Bemowie.
Takie założenia „Lotniczego Węzła Warszawsko - Mazowieckiego” pozwalają wykorzystać ogromny potencjał możliwego do osiągnięcia poziomu ruchu lotniczego w Województwie Mazowieckim. Opieranie się w prognozowaniu tylko na danych lotniska Okęcie znacząco je ogranicza i przedstawia nieoszacowany obraz spodziewanego ruchu. Polska nie nadąża za rozwojem transportu lotniczego czego wyrazem jest współczynnik liczby pasażerów na jednego mieszkańca – w Unii Europejskiej wynosi on 1,3 w Polsce 0,3.
Uruchomienie w tym samym czasie dwóch lotnisk Modlin i Sochaczew jest przedsięwzięciem tańszym, niż budowa nowego portu lotniczego ze względu na:
- istniejącą infrastrukturę pasów startowych i dróg kołowania.
- istniejące przyłącza tzw. zaopatrzenia – wody, energii elektrycznej, odwodnienia oraz innych mediów.
Proces budowy nowej lokalizacji lotniska dla Mazowsza określa się na 15-20 lat co powoduje, że nasz region nie będzie w stanie sprostać oczekiwaniom linii lotniczych oraz społeczności województwa oczekującej na nowe miejsca pracy jak
i moż