Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 122/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 5 września 2005 roku
Data uchwały | 2005-09-05 |
---|---|
Numer uchwały | 122/05 |
Czego dotyczy uchwała | w sprawie uchwalenia „Mazowieckiego Programu wsparcia rozwoju powiatowej infrastruktury drogowej” |
Na podstawie art. 18 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1590, z późn. zm .) w związku z art. 117a ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz.148, z późn. zm. ) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
Uchwala się „Mazowiecki Program wsparcia rozwoju powiatowej infrastruktury drogowej” w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.
§ 2.
Sejmik Województwa Mazowieckiego upoważnia Zarząd Województwa Mazowieckiego do wdrożenia „Mazowieckiego Programu wsparcia rozwoju powiatowej infrastruktury drogowej” i ustalenia szczegółowych zasad udzielania pomocy finansowej.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr FoglerZałącznik
Autorzy realizowanej Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego z 2001 roku jak i projektu nowelizowanej upatrują, że jednym z głównych czynników ograniczających spójność przestrzenną i rozwój Mazowsza jest wieloletnie niedoinwestowanie w zakresie infrastruktury komunikacyjnej. Powiązanie regionu sprawnym systemem komunikacyjnym podniosłoby przede wszystkim atrakcyjność obszarów tak w sferze inwestycyjnej jak i bezpieczeństwa, a również pozwoliłoby, w sposób skuteczny, rozwiązać coraz większe problemy związane z ruchem transportu osobowego i przewozowego. Nadrzędnym celem kierunku rozwoju województwa staje się w tej sytuacji usuwanie niedrożności, niskiej wydolności i przepustowości istniejących układów drogowych, budowa nowych dróg oraz zintegrowanie drogowych węzłów transportowych.
Ustawa o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592, z późn. zm.) w art. 4 wśród wymienionych zadań publicznych o charakterze ponadgminnym wymienia transport zbiorowy i drogi publiczne. Zadanie to realizowane jest głównie przy pomocy środków pochodzących z budżetu powiatu.
Drogi powiatowe z założenia stanowią obsługę komunikacyjną powiatów i gmin. Łączą siedziby powiatów z gminami oraz stanowią główne połączenia wsi. Są uzupełnieniem sieci regionalnej i krajowej.
Zarząd Województwa Mazowieckiego podejmuje kolejną inicjatywę tworzenia i uzupełniania rozwiązań komunikacyjnych poprzez dofinansowanie zadań drogowych samorządom powiatowym, co podyktowane jest również potrzebą kompleksowej korelacji zadań programowych w Województwie, wynikających z uprzednich przedsięwzięć oraz działań pomocowych.
Budowa nowych i modernizacja istniejących dróg powiatowych będzie stwarzała możliwości uzupełnienia sieci komunikacyjnych o nowe i przepustowe odcinki drogowe, przyczyni się do udrożnienia niewystarczającej, jak na dzisiejsze czasy, struktury sieci komunikacyjnej i polepszy tym samym bezpieczeństwo na drogach. Powiązania drogowe decydują o
§ 1.
Uchwala się „Mazowiecki Program wsparcia rozwoju powiatowej infrastruktury drogowej” w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.
§ 2.
Sejmik Województwa Mazowieckiego upoważnia Zarząd Województwa Mazowieckiego do wdrożenia „Mazowieckiego Programu wsparcia rozwoju powiatowej infrastruktury drogowej” i ustalenia szczegółowych zasad udzielania pomocy finansowej.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler
Autorzy realizowanej Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego z 2001 roku jak i projektu nowelizowanej upatrują, że jednym z głównych czynników ograniczających spójność przestrzenną i rozwój Mazowsza jest wieloletnie niedoinwestowanie w zakresie infrastruktury komunikacyjnej. Powiązanie regionu sprawnym systemem komunikacyjnym podniosłoby przede wszystkim atrakcyjność obszarów tak w sferze inwestycyjnej jak i bezpieczeństwa, a również pozwoliłoby, w sposób skuteczny, rozwiązać coraz większe problemy związane z ruchem transportu osobowego i przewozowego. Nadrzędnym celem kierunku rozwoju województwa staje się w tej sytuacji usuwanie niedrożności, niskiej wydolności i przepustowości istniejących układów drogowych, budowa nowych dróg oraz zintegrowanie drogowych węzłów transportowych.
Ustawa o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592, z późn. zm.) w art. 4 wśród wymienionych zadań publicznych o charakterze ponadgminnym wymienia transport zbiorowy i drogi publiczne. Zadanie to realizowane jest głównie przy pomocy środków pochodzących z budżetu powiatu.
Drogi powiatowe z założenia stanowią obsługę komunikacyjną powiatów i gmin. Łączą siedziby powiatów z gminami oraz stanowią główne połączenia wsi. Są uzupełnieniem sieci regionalnej i krajowej.
Zarząd Województwa Mazowieckiego podejmuje kolejną inicjatywę tworzenia i uzupełniania rozwiązań komunikacyjnych poprzez dofinansowanie zadań drogowych samorządom powiatowym, co podyktowane jest również potrzebą kompleksowej korelacji zadań programowych w Województwie, wynikających z uprzednich przedsięwzięć oraz działań pomocowych.
Budowa nowych i modernizacja istniejących dróg powiatowych będzie stwarzała możliwości uzupełnienia sieci komunikacyjnych o nowe i przepustowe odcinki drogowe, przyczyni się do udrożnienia niewystarczającej, jak na dzisiejsze czasy, struktury sieci komunikacyjnej i polepszy tym samym bezpieczeństwo na drogach. Powiązania drogowe decydują o
Powiązane
- Uchwała Nr 233/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 19 grudnia 2005 roku (uchwała uchylająca)