Komunikaty
Wybór partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego
Zarząd Województwa Mazowieckiego uchwałą nr 886/80/25 z 29 kwietnia 2025 roku zatwierdził listę partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego (RMR[1]), dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII „Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu”, Działanie 7.2 „Wzmocnienie kompetencji uczniów”.
Projekt będzie realizowany w partnerstwie.
Partnerami projektu będą:
- Województwo Mazowieckie;
- Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.;
- Jednostki Samorządu Terytorialnego będące organami prowadzącymi szkoły na Mazowszu.
Wyboru partnerów do wspólnej realizacji projektu dokonano w oparciu o kryteria opisane w § 7 Regulaminu naboru partnerów w celu wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości”.
Zarząd Województwa Mazowieckiego zatwierdził listę partnerów do wspólnej realizacji projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości”, która stanowi załącznik nr 1 do uchwały 886/80/25. Listę szkół prowadzonych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego zgłoszonych do objęcia wsparciem w ramach projektu stanowi załącznik nr 2 uchwały.
Kolejnym etapem związanym z realizacją projektu jest zawarcie umowy partnerstwa regulującej szczegółowe warunki współpracy i poszczególne role w projekcie.
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w wybranych szkołach podstawowych/ ponadpodstawowych ogólnokształcących z terenu RMR, których uczniowie osiągają niskie wyniki edukacyjne.
Cel projektu zostanie osiągnięty m.in. poprzez:
- Zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aplikacji treningowych rozwijających kompetencje kluczowe, społeczne i społeczno-emocjonalne.
- Zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aktywnych form wsparcia w postaci zajęć pozalekcyjnych wpływających na rozwój kompetencji kluczowych.
- Zapewnienie uczniom w ramach projektu interdyscyplinarnych warsztatów/wycieczek ze szczególnym uwzględnieniem edukacji ekologicznej i klimatycznej.
- Doposażenie szkół w pracownie interdyscyplinarne, które pozwolą na kształtowanie kompetencji uczniów w obszarze matematyczno-przyrodniczym, zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych.
- Podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli w zakresie pracy metodami aktywnymi w obszarze kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, poprzez udział w szkoleniach i warsztatach.
Efektami projektu będą m.in.:
- Rozwój kompetencji kluczowych oraz społeczno-emocjonalnych uczniów uczestniczących w projekcie.
- Doposażenie pracowni wybranych szkół, wytypowanych do objęcia wsparciem w projekcie w sprzęt do prowadzenia zajęć interdyscyplinarnych/doświadczalnych.
- Nabycie kompetencji i kwalifikacji przez nauczycieli uczestniczących w projekcie w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów ze szczególnym uwzględnieniem efektywnego uczenia się oraz pracy metodami aktywnymi.
Projekt realizowany będzie w latach 2025-2029.
W przypadku pytań dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów 22 566 47 71, 22 59 79 413, 22 59 79 423.
[1] Region Mazowiecki Regionalny - obejmujący powiaty białobrzeski, kozienicki, lipski, radomski, sierpecki, szydłowiecki, zwoleński, przysuski, pułtuski, ciechanowski, mławski, płoński, żuromiński, gostyniński, płocki, makowski, ostrołęcki, ostrowski, przasnyski, wyszkowski, garwoliński, łosicki, siedlecki, sokołowski, węgrowski, grójecki, sochaczewski, żyrardowski i 4 miasta na prawach powiatu: Radom, Płock, Ostrołęka i Siedlce