Komunikaty
Mazowsze dla sołectw 2025 – lista beneficjentów oraz lista rezerwowa
Sejmik Województwa Mazowieckiego w dniu 15 kwietnia 2025 roku przyjął uchwałę nr 44/25 w sprawie udzielenia przez Województwo Mazowieckie pomocy finansowej na dofinansowanie zadań w ramach programu wsparcia „Mazowsze dla sołectw 2025”.
Uchwałą tą, władze Województwa Mazowieckiego przyznały pomoc finansową beneficjentom umieszczonym na Liście Beneficjentów „Mazowsze dla sołectw 2025”, z przeznaczeniem na dofinansowanie zadań w ramach programu wsparcia „Mazowsze dla sołectw 2025”.
Pomoc finansowa dla podmiotów wskazanych na Liście Beneficjentów „Mazowsze dla sołectw 2025” zostanie przekazana na podstawie indywidualnych umów o udzieleniu pomocy finansowej zawartych przez Województwo Mazowieckie z Beneficjentami, określających szczegółowe warunki jej udzielania, przeznaczenia i zasady rozliczania. Lista Beneficjentów „Mazowsze dla sołectw 2025” obejmuje 320 zadań i stanowi załącznik nr 1 do niniejszego komunikatu.
W przypadku zwiększenia puli środków finansowych na realizację programu wsparcia „Mazowsze dla sołectw 2025”, albo zwolnienia odpowiedniej ilości środków finansowych w związku z rezygnacją z pomocy finansowej przez beneficjentów znajdujących się na Liście Beneficjentów „Mazowsze sołectw 2025”, pomoc finansowa może zostać przyznana wnioskodawcom, których zadania zostały zamieszczone na Liście Rezerwowej „Mazowsze dla sołectw 2025”. W takiej sytuacji, zgodnie z kolejnością wskazaną w Liście Rezerwowej „Mazowsze dla sołectw 2025”, zadania z tej listy zostaną przeniesione na Listę Beneficjentów „Mazowsze dla sołectw 2025”, a pomoc finansowa zostanie przekazana na podstawie umów o udzieleniu pomocy finansowej. Lista Rezerwowa „Mazowsze dla sołectw 2025” obejmuje 187 kolejnych wniosków o przyznanie pomocy finansowej i stanowi załącznik nr 2 do niniejszego komunikatu.
UWAGA
Każdy beneficjent zostanie indywidualnie powiadomiony o trybie podpisywania Umowy o udzieleniu pomocy finansowej.
Po otrzymaniu ww. powiadomienia beneficjent w celach weryfikacji danych może zwrócić się do Departamentu z prośbą o uprzednie udostępnienie wersji elektronicznej opracowanego dokumentu.
Prosimy zwrócić uwagę, że:
- Pomoc finansowa w ramach „Mazowsze dla sołectw 2025” zostanie przekazana Beneficjentowi przez Województwo po rozliczeniu przez niego zrealizowanego zadania - jako zwrot części Kosztów kwalifikowalnych zadania, które zostaną uiszczone w ramach jego realizacji przez Beneficjenta.
- Za koszt kwalifikowalny danego zadania uznawany będzie jedynie wydatek, który w ramach realizacji zadania zostanie poniesiony przez Beneficjenta zgodnie z zapisami Umowy o udzieleniu pomocy finansowej dotyczącej tego zadania i złożonym wnioskiem o przyznanie pomocy finansowej oraz nie wcześniej niż w dniu zawarcia pomiędzy Województwem a Beneficjentem ww. Umowy i nie później niż w dniu 30 września 2025 r.
- Zadanie musi zostać zrealizowane tak, aby w całości wypełniony został cel jego realizacji, określany każdorazowo we wniosku o przyznanie pomocy finansowej dotyczącym danego zadania.
- Zmiana przez Beneficjenta klasyfikacji budżetowej zadania wymaga aneksowania umowy oraz zmiany planu finansowego zatwierdzanego przez Sejmik Województwa Mazowieckiego. Ze względu na obowiązujące w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie wymogi, zmiany takie należy zgłaszać co najmniej na 4 tygodnie przed planowanym posiedzeniem Sejmiku: (Harmonogram sesji sejmiku 2024-2029 - witryna Mazovia.pl).
- Beneficjent może wystąpić do Województwa o wyrażenie zgody na modyfikację zakresu zadania w formie elektronicznej za pośrednictwem:
- ePUAP: /umwm/SkrytkaESP,
- e-Doręczenia: AE:PL-16781-25465-CSCTT-20,
- platformy internetowej Witkac.pl
opisując zakres proponowanej zmiany. Departament informuje Beneficjenta o decyzji Województwa w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP lub e-Doręczenia. Zmiana zakresu zadania bez uzyskania wcześniejszej zgody Województwa jest dopuszczalna na własne ryzyko Beneficjenta. Jeśli podczas weryfikacji Sprawozdania końcowego z realizacji zadania dokonana modyfikacja zakresu zadania okaże się niezgodna z nazwą i/lub celem realizacji zadania – wydatki zostaną uznane za niekwalifikowalne, a pomoc finansowa zostanie stosownie pomniejszona.
Dodatkowe informacje
W przypadku wątpliwości – prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
- Marcin Cebula, tel.: (22) 59-79-284
- Kamil Kozłowski, tel.: (22) 59-79-131
- Karol Kowalewski, tel. (22) 59-79-174
- Marzena Rogozińska - Kierownik Wydziału Wsparcia Potencjału Obszarów Wiejskich, tel. (22) 59-79-363
Załączniki
- załącznik nr 1 - Lista Beneficjentów „Mazowsze dla sołectw 2025”;
- załącznik nr 2 - Lista Rezerwowa „Mazowsze dla sołectw 2025”.
Powiązane
- Mazowsze dla sołectw 2025 (ogłoszenie)