Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 95/06 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 29 maja 2006 roku
Data uchwały | 2006-05-29 |
---|---|
Numer uchwały | 95/06 |
Czego dotyczy uchwała | w sprawie opinii do projektu rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie pozbawienia kategorii dróg krajowych, niektórych odcinków dróg na obszarze Województwa Mazowieckiego |
Na podstawie art. 18 pkt 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm. ) oraz art. 5 ust. 2, w związku z art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm. ) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
Opiniuje się pozytywnie projekt rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie pozbawienia kategorii dróg krajowych n/w odcinków dróg na terenie Województwa Mazowieckiego:
1. Odcinka drogi krajowej Nr 48 - ul. Kościelnej (od ul. Krakowskiej do ul. Rzemieślniczej) w miejscowości Białobrzegi;
2. Odcinka drogi krajowej Nr 62 - ul. Gdańskiej (od ul. Piaskowej do ul. Rynek mariacki ), ul. Rynek Mariacki (od ul. Gdańskiej do ul. Kościuszki), ul. Kościuszki (od ul. Rynek Mariacki do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II i ul. Traugutta) w miejscowości Węgrów;
§ 2.
Opiniuje się negatywnie projekt rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie pozbawienia kategorii dróg krajowych, drogi krajowej Nr 76 Wilga - Garwolin - Stoczek Łukowski - Łuków.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Przedłożony przy piśmie TD - 11 B / 4600/63/06 z dnia 06 kwietnia 2006 r. przez Ministra Transportu i Budownictwa projekt rozporządzenia o pozbawieniu kategorii dróg krajowych, niektórych odcinków dróg na obszarze województwa, wynika z konieczności wprowadzenia zmian w przebiegu dróg krajowych spowodowanych:
1) wybudowaniem obwodnicy m. Białobrzegi w ciągu drogi krajowej Nr 7;
2) wybudowaniem tzw. Trasy Śródmiejskiej w m. Węgrów w ciągu drogi krajowej
Nr 62.
Konieczność pozbawienia dotychczasowej kategorii drogi krajowej, odcinków dróg wymienionych w § 1 ust. 1 i 2 projektu uchwały Sejmiku, wynika z przepisów art. 10 ust. 5 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm.).
Przepis ten stanowi, że dotychczasowe drogi, zastąpione nowo wybudowanym odcinkiem drogi, z chwilą oddania ich do użytkowania, zostają zaliczone do kategorii dróg gminnych.
W tym stanie rzeczy uzasadnionym jest, wyrażenie pozytywnej opinii do projektu rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w zakresie pozbawienia dotychczasowej kategorii dróg krajowych odcinków dróg, które zostały zastąpione, wybudowaną obwodnicą lub pozbawienie odcinka drogi dotychczasowej kategorii drogi krajowej, wynika z wprowadzenia zmiany przebiegu drogi krajowej, po wybudowaniu obwodnicy ( § 1 ust.1 i 2 projektu uchwały).
W stosunku do propozycji pozbawienia dotychczasowej kategorii drogi krajowej ciągu drogi nr 76 Wilga - Garwolin - Stoczek Łukowski - Łuków (§ 2 projektu uchwały ), jedynym uzasadnieniem przywołanym w projekcie rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa i załączonej korespondencji jest wyłączenie tej drogi z sieci dróg o znaczeniu obronnym.
Fakt jej wyłączenia z sieci dróg o znaczeniu obronnym, nie może stanowić jedynej podstawy do pozbawienia tej drogi dotychczasowej kategorii drogi krajowej.
W świetle przepisów art. 5 ust. 1 pkt 3 cytowanej wyżej ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, do dróg krajowych zalicza się, drogi stanowiące inne połączenia zapewniające spójność s
§ 1.
Opiniuje się pozytywnie projekt rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie pozbawienia kategorii dróg krajowych n/w odcinków dróg na terenie Województwa Mazowieckiego:
1. Odcinka drogi krajowej Nr 48 - ul. Kościelnej (od ul. Krakowskiej do ul. Rzemieślniczej) w miejscowości Białobrzegi;
2. Odcinka drogi krajowej Nr 62 - ul. Gdańskiej (od ul. Piaskowej do ul. Rynek mariacki ), ul. Rynek Mariacki (od ul. Gdańskiej do ul. Kościuszki), ul. Kościuszki (od ul. Rynek Mariacki do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II i ul. Traugutta) w miejscowości Węgrów;
§ 2.
Opiniuje się negatywnie projekt rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie pozbawienia kategorii dróg krajowych, drogi krajowej Nr 76 Wilga - Garwolin - Stoczek Łukowski - Łuków.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Piotr Fogler Przedłożony przy piśmie TD - 11 B / 4600/63/06 z dnia 06 kwietnia 2006 r. przez Ministra Transportu i Budownictwa projekt rozporządzenia o pozbawieniu kategorii dróg krajowych, niektórych odcinków dróg na obszarze województwa, wynika z konieczności wprowadzenia zmian w przebiegu dróg krajowych spowodowanych:
1) wybudowaniem obwodnicy m. Białobrzegi w ciągu drogi krajowej Nr 7;
2) wybudowaniem tzw. Trasy Śródmiejskiej w m. Węgrów w ciągu drogi krajowej
Nr 62.
Konieczność pozbawienia dotychczasowej kategorii drogi krajowej, odcinków dróg wymienionych w § 1 ust. 1 i 2 projektu uchwały Sejmiku, wynika z przepisów art. 10 ust. 5 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm.).
Przepis ten stanowi, że dotychczasowe drogi, zastąpione nowo wybudowanym odcinkiem drogi, z chwilą oddania ich do użytkowania, zostają zaliczone do kategorii dróg gminnych.
W tym stanie rzeczy uzasadnionym jest, wyrażenie pozytywnej opinii do projektu rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w zakresie pozbawienia dotychczasowej kategorii dróg krajowych odcinków dróg, które zostały zastąpione, wybudowaną obwodnicą lub pozbawienie odcinka drogi dotychczasowej kategorii drogi krajowej, wynika z wprowadzenia zmiany przebiegu drogi krajowej, po wybudowaniu obwodnicy ( § 1 ust.1 i 2 projektu uchwały).
W stosunku do propozycji pozbawienia dotychczasowej kategorii drogi krajowej ciągu drogi nr 76 Wilga - Garwolin - Stoczek Łukowski - Łuków (§ 2 projektu uchwały ), jedynym uzasadnieniem przywołanym w projekcie rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa i załączonej korespondencji jest wyłączenie tej drogi z sieci dróg o znaczeniu obronnym.
Fakt jej wyłączenia z sieci dróg o znaczeniu obronnym, nie może stanowić jedynej podstawy do pozbawienia tej drogi dotychczasowej kategorii drogi krajowej.
W świetle przepisów art. 5 ust. 1 pkt 3 cytowanej wyżej ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, do dróg krajowych zalicza się, drogi stanowiące inne połączenia zapewniające spójność s