Rejestr uchwał sejmiku
Uchwała Nr 118/07 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 16 lipca 2007 roku
Data uchwały | 2007-07-16 |
---|---|
Numer uchwały | 118/07 |
Czego dotyczy uchwała | zmieniająca uchwałę w sprawie przyznania dotacji celowych Powiatom z przeznaczeniem na dofinansowanie Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej |
Na podstawie art. 8a i art. 18 pkt 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 ze zm. ) oraz art. 167 ust. 2 pkt 5 i art. 175 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zm. ) w związku z art. 19b pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 96, poz. 667, Nr 104, poz. 708 i 711) – uchwala się, co następuje:
§ 1.
Załącznik do uchwały Nr 86/07 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia
21 maja 2007 r. w sprawie przyznania dotacji celowych Powiatom z przeznaczeniem na dofinansowanie Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Robert Soszyński Mazowiecki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej pismami nr WTT.0755/30/2007 oraz WTT.0755/32/07 z dnia 25 czerwca 2007 r. zwrócił się do Marszałka Województwa Mazowieckiego z prośbą o dokonanie zmian w dofinansowaniu zakupu wyposażenia specjalistycznego dla Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej.
Prośba Komendanta argumentowana jest faktem, że dokonano już zakupu ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Komendy Powiatowej PSP w Wołominie, w związku z czym Komendant prosi o przesunięcie kwoty 160 000 zł na zakup innego sprzętu dla jednostek PSP.
Ponadto Komendant zwrócił się z prośbą o dokonanie zmiany nazwy i docelowego przeznaczenia zadania realizowanego przez Komendę Miejską PSP w Radomiu, wynikającą z dodatkowo pozyskanych środków finansowych z samorządu terytorialnego. Przed zmianą nazwa zadania była następująca: zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego; samochód miał być przeznaczony na potrzeby Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Pionkach, po zmianie nazwa zadania brzmi: zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego; samochód będzie przeznaczony na potrzeby Komendy Miejskiej PSP w Radomiu.
Oprócz tego, w związku z rezygnacją Komendy Miejskiej PSP w Siedlcach z zakupu średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, pozostaje do rozdysponowania kwota 150 000 zł. W związku z powyższym Komendant zwrócił się z prośbą o przeznaczenie tejże kwoty na zakup systemu wspomagania decyzji przeznaczonego dla Powiatowych i Miejskich Stanowisk Kierowania składającego się ze sprzętu informatyczno-elektronicznego z programem.
Mając na uwadze powyższe, uzasadnione jest udzielenie dofinansowania w kwocie ogólnej 2 390 000 zł (dwa miliony trzysta dziewięćdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu sprzętu specjalistycznego dla Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej wyszczególnionych w załączniku.
Środki na realizację powyższego zadania, zaplanowane zostały w budżecie Województwa Mazowieckiego na rok 2007 – przyjętym uchwałą Nr 1/07 Sej
§ 1.
Załącznik do uchwały Nr 86/07 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia
21 maja 2007 r. w sprawie przyznania dotacji celowych Powiatom z przeznaczeniem na dofinansowanie Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Województwa Mazowieckiego.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Robert Soszyński Mazowiecki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej pismami nr WTT.0755/30/2007 oraz WTT.0755/32/07 z dnia 25 czerwca 2007 r. zwrócił się do Marszałka Województwa Mazowieckiego z prośbą o dokonanie zmian w dofinansowaniu zakupu wyposażenia specjalistycznego dla Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej.
Prośba Komendanta argumentowana jest faktem, że dokonano już zakupu ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Komendy Powiatowej PSP w Wołominie, w związku z czym Komendant prosi o przesunięcie kwoty 160 000 zł na zakup innego sprzętu dla jednostek PSP.
Ponadto Komendant zwrócił się z prośbą o dokonanie zmiany nazwy i docelowego przeznaczenia zadania realizowanego przez Komendę Miejską PSP w Radomiu, wynikającą z dodatkowo pozyskanych środków finansowych z samorządu terytorialnego. Przed zmianą nazwa zadania była następująca: zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego; samochód miał być przeznaczony na potrzeby Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Pionkach, po zmianie nazwa zadania brzmi: zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego; samochód będzie przeznaczony na potrzeby Komendy Miejskiej PSP w Radomiu.
Oprócz tego, w związku z rezygnacją Komendy Miejskiej PSP w Siedlcach z zakupu średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, pozostaje do rozdysponowania kwota 150 000 zł. W związku z powyższym Komendant zwrócił się z prośbą o przeznaczenie tejże kwoty na zakup systemu wspomagania decyzji przeznaczonego dla Powiatowych i Miejskich Stanowisk Kierowania składającego się ze sprzętu informatyczno-elektronicznego z programem.
Mając na uwadze powyższe, uzasadnione jest udzielenie dofinansowania w kwocie ogólnej 2 390 000 zł (dwa miliony trzysta dziewięćdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu sprzętu specjalistycznego dla Komend Powiatowych i Miejskich Państwowej Straży Pożarnej wyszczególnionych w załączniku.
Środki na realizację powyższego zadania, zaplanowane zostały w budżecie Województwa Mazowieckiego na rok 2007 – przyjętym uchwałą Nr 1/07 Sej
Powiązane
- Uchwała Nr 86/07 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 21 maja 2007 roku (uchwała zmieniona)