Obwieszczenia i zawiadomienia z zakresu geologii
Obwieszczenie Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 05.05.2022 r., znak: PE-I.7440.4.2022.KP
Obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla zamierzenia „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 562 od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 555 w m. Murzynowo do granicy miasta Płocka"
Na podstawie art. 9, art. 49 oraz art. 61 § 1 i 4 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (w związku z art. 41 ust. 1 i 2a-4 oraz art. 80 ust. 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze zawiadamiam, iż Marszałek Województwa Mazowieckiego wszczął na wniosek Mazowieckiego Zarządu Dróg wojewódzkich w Warszawie, działającego przez pełnomocnika, postępowanie administracyjne w sprawie zatwierdzenia „Projektu robót geologicznych” dla zamierzenia „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 562 od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 555 w m. Murzynowo do granicy miasta Płocka. Z treści wniosku oraz projektu wynika, że wykonywanie robót geologicznych planowane jest w granicach województwa mazowieckiego, powiatu płockiego (gmina Brudzeń Duży, obręb Murzynowo, Biskupice, Siecień, gmina Stara Biała, obręb Brwilno, Maszewo N/Wisłą).
Jednocześnie informuję, że przedmiotowe postępowanie nie może być zakończone w terminie określonym w art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (dalej Kpa). Zgodnie z art. 36 Kpa o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.
Niezałatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 Kpa wynika z faktu, iż przedłożone do zatwierdzenia opracowanie wymaga weryfikacji pod względem zgodności z przepisami Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji, uzyskania opinii Wójta Gminy Brudzeń Duży oraz Wójta Gminy Stara Biała oraz przed wydaniem decyzji zapewnienia stronom możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Ze względu na powyższe informuję, że termin załatwienia sprawy zostaje przedłużony do dnia 29.07.2022 r.
W przypadku chęci zapoznania się z aktami postępowania proszę o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu – tel. 22 59 79 060.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty przez: Urząd Gminy Brudzeń Duży (ul. Toruńska 2, 09-414 Brudzeń Duży), Urząd Gminy Stara Biała(ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała) zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
Pouczenie
Zgodnie z art. 37 § 1 i 3 Kpa w toku postępowania Stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Ministra Klimatu i Środowiska, za pośrednictwem Marszałka Województwa Mazowieckiego, jeżeli:
- nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność),
- postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Stosownie do treści art. 37 § 2 Kpa ponaglenie zawiera uzasadnienie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)
- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze Dz. U. z 2021 r. poz. 1420 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji (Dz.U. 2011 nr 288 poz. 1696 ze zm.)
Klauzula Informacyjna:
Uprzejmie informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Dane kontaktowe:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
tel. (22) 5979100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl
ePUAP: /umwm/esp
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl lub korespondencyjnie, na adres Urzędu, z dopiskiem „inspektor ochrony danych”.
Pani/Pana dane osobowe:
- będą przetwarzane na podstawie interesu publicznego/sprawowanej władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit e RODO), co wynika z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w celu prowadzenia korespondencji (w tym udzielenia odpowiedzi),
- mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu,
- będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji, dostępnych m.in. na stronie pl, w zakładce „Polityka prywatności”.
W granicach i na zasadach określonych w przepisach prawa przysługuje Pani/Panu:
- prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, żądania ich usunięcia oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może się wiązać z brakiem możliwości kontaktu.