Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia
Logo Biuletynu Informacji Publicznej

4.12.2024

Informacje o instalacjach wytwarzających pole elektromagnetyczne, objętych obowiązkiem zgłoszenia

Informacja o dokonaniu zmian w przyjętym przez Marszałka Województwa Mazowieckiego zgłoszeniu instalacji emitujących pola elektromagnetyczne

Dotyczy zmiany parametrów instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne, tj. linii elektroenergetycznej 220 kV relacji Różki-Puławy

Zgodnie z art. 152b ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2021 r. poz. 1973, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Poś” udostępnia się i informuje się, że do Marszałka Województwa Mazowieckiego wpłynął wniosek Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A z siedzibą w Konstancinie - Jeziornej w sprawie przyjęcia zgłoszenia instalacji, wymagającej zgłoszenia zgodnie z art. 152 ustawy Poś, wytwarzającej pola elektromagnetyczne. Powyższa zmiana obejmuje:

  1. wymianę starych konstrukcji stanowisk (nr 168, 169 i 172) i montaż nowych konstrukcji słupów na stanowiskach 168, 169 i 170A, 172, 172A wraz ze zmianą lokalizacji stanowisk,
  2. montaż nowych przewodów fazowych oraz przewodów odgromowych.

W wyniku ww. zmian trasa linii uległa zmianie, a także skróceniu o 46 m.

Jednocześnie Marszałek Województwa Mazowieckiego informujęże organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  prowadzące działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoby zamieszkałe w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, mogą wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności,
o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia.

Uwagi, o których mowa powyżej, wnosi się w terminie 14 dni od dnia udostępnienia zgłoszenia lub informacji,
o których mowa w art. 152b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Poś:

  1. w formie pisemnej na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych, ul. ks. I. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa;
  2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: halas@mazovia.pl, gospodarka.odpadami@mazovia.pl.

Dodatkowo informuję, że treść uwag wniesionych w terminie przekazywana jest niezwłocznie prowadzącemu instalację lub użytkownikowi urządzenia, którego uwagi dotyczą. Prowadzący instalację lub użytkownik urządzenia może za pośrednictwem organu odpowiedzieć na wniesione uwagi w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.

Pliki do pobrania:

  • Pierwsze zgłoszenie instalacji z 2013 r..pdf
    Rozmiar: 3.2 MB, PDF
  • Treść zgłoszenia.pdf
    Rozmiar: 3.46 MB, PDF
  • Wyniki pomiarów.pdf
    Rozmiar: 6.69 MB, PDF

Podmiot udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wytworzył: Agnieszka Cięszczyk (PZ)

Data wytworzenia: 09.02.2022

Opublikował w BIP: Aleksandra Szybilska

Data opublikowania: 10.02.2022 07:39

Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Szybilska

Data ostatniej aktualizacji: 10.02.2022 07:39

Liczba wyświetleń: 472

Data opublikowania: 10.02.2022 07:39


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony