Komunikaty
Nabór do mazowieckiej rady seniorów
Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego – kadencja I.
Członków do Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego powołuje się na podstawie uchwały nr 163/23 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z 19 września 2023 r. w sprawie utworzenia Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego i nadania jej statutu (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 10681).
Statut Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego określa: tryb i kryteria wyboru członków, zasady i tryb działania, długość kadencji, zasady wygaśnięcia mandatu, odwołanie członków oraz zasady zwrotu kosztów związanych z udziałem członka rady w posiedzeniach lub w zorganizowanych wydarzeniach, na których reprezentuje on radę. Statut stanowi załącznik do uchwały nr 163/23 Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Zgłoszenie kandydatów
Kandydatów na członków Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego – kadencja I można zgłaszać od 19 października do 2 listopada 2023 r.
- Kandydat na członka Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego musi spełniać wszystkie poniższe warunki:
- być osobą pełnoletnią,
- być mieszkańcem województwa mazowieckiego,
- wyrazić zgodę na kandydowanie,
- posiadać doświadczenie w działalności na rzecz środowisk osób starszych i/lub pracować społecznie na rzecz osób starszych i/lub być członkiem organizacji działających na rzecz środowisk senioralnych z województwa mazowieckiego.
- Każdy podmiot może zgłosić tylko jednego kandydata na członka Rady Seniorów Województwa Mazowieckiego.
- Kadencja rady trwa 5 lat, licząc od dnia rozpoczęcia kadencji Sejmiku Województwa Mazowieckiego i kończy się z upływem jego kadencji.
- Praca w radzie ma charakter społeczny. Członkom rady nie przysługuje wynagrodzenie ani dieta, z wyjątkiem zwrotu kosztów związanych z udziałem członka rady w posiedzeniach rady lub w zorganizowanych wydarzeniach, na których reprezentuje on radę.
Sposób przyjmowania zgłoszeń
Zgłoszenia kandydata można dokonać poprzez wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego kandydata i złożenie go:
- w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
przy ul. Jagiellońskiej 26, 03-719 Warszawa, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Rada Seniorów Województwa Mazowieckiego”, albo - pocztą na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie wskazany w pkt 1, albo
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zdrowie@mazovia.pl (w formie skanu formularza),
Do formularza zgłoszeniowego należy załączyć:
1) w przypadku zgłoszenia kandydata zgłaszającego się samodzielnie listę poparcia dla kandydata na członka rady podpisaną przez co najmniej 10 osób, które ukończyły 60 lat (załącznik nr 4 do uchwały);
2) w przypadku kandydata zgłaszanego przez podmiot działający na rzecz osób starszych statut organizacji dokonującej zgłoszenia oraz oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie do rady (załącznik nr 5 do uchwały).
O terminie nadesłania formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami za pośrednictwem poczty decyduje data stempla pocztowego.
Uzupełnianie braków
- W przypadku braków formalnych w zgłoszeniu kandydat albo podmiot zgłaszający zostaną wezwani do ich uzupełnienia w ciągu 5 dni od dnia powiadomienia kandydata (w przypadku zgłoszenia samodzielnego) albo podmiotu zgłaszającego kandydata (w przypadku zgłoszenia kandydata przez podmiot, o którym mowa w ogłoszeniu). Wezwanie może zostać przekazane za pomocą adresu do korespondencji, e-mail lub telefonicznie.
- W przypadku nie usunięcia braków w podanym terminie zgłoszenie nie zostanie rozpatrzone.
- Zgłoszenia kandydatów na członków rady zawierające braki, które uniemożliwiają dokonanie oceny merytorycznej pozostaną bez rozpoznania.
Dodatkowe informacje
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie pod nr tel.:
- 22 59 79 932,
- 22 59 79 946,
- 22 59 79 944.