Komunikaty
Autobusy dla mazowieckich szkół 2024 – nabór wniosków
Wnioski należy składać od 30 października do 17 listopada 2023 r.
Zarząd Województwa Mazowieckiego 3 października 2023 r. podjął uchwałę nr 1628/440/23 w sprawie Regulaminu udzielenia i przekazania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia „Autobusy dla mazowieckich szkół” realizowanego w latach 2023–2024.
Celem programu jest pomoc finansowa dla jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego w zakresie realizacji ustawowego obowiązku dowozu dzieci/młodzieży (w tym z niepełnosprawnością) do szkół. Wsparcie polegać będzie na udzieleniu dotacji celowej na zakup nowych autobusów szkolnych przeznaczonych do realizacji ww. obowiązku.
Informacje ogólne
Regulamin, wniosek, aktualizacja wniosku, sprawozdanie końcowe i oświadczenie stanowią załączniki do uchwały nr 1628/440/23.
Druga edycja programu „Autobusy dla mazowieckich szkół” jest realizowana w latach 2023-2024 przez Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Wnioskodawcy uprawnieni do uzyskania pomocy finansowej
Podmiotami uprawnionymi do składania wniosków o wsparcie finansowe są gminy z terenu województwa mazowieckiego. Finansowanie programu będzie realizowane w 2024 r.
Rodzaj zadania realizowanego w trakcie programu
Pomocą finansową mogą zostać objęte zakupy nowych autobusów szkolnych (w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym i zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia), przeznaczonych konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 18 osób łącznie z kierowcą oraz odpowiadających homologacji właściwej dla tego typu pojazdów.
Wysokość i warunki pomocy finansowej
- Dofinansowanie zakupu autobusu może wynieść do 70% kosztów netto i nie może przekraczać kwoty 500 000 zł.
- Wymagany minimalny wkład własny Beneficjenta wynosi 30% kosztów netto zakupu autobusu.
- Koszt podatku VAT Beneficjent zobowiązany jest pokryć ze środków własnych i nie stanowi on wkładu własnego Beneficjenta.
- Pomoc finansowa będzie przekazana beneficjentom jednorazowo w terminie określonym w umowie.
- Beneficjent zobowiązany jest zapewnić wkład własny ze środków własnych.
- Beneficjent zobowiązany jest zapewnić środki finansowe na pokrycie wkładu własnego z tytułu kosztów kwalifikowalnych oraz kosztów niekwalifikowalnych. Wnioskowane zadania nie mogą być współfinansowane z innych instrumentów wsparcia realizowanych ze środków Województwa Mazowieckiego, środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
- Zakup autobusu nie może być łączony z programami o podobnym zakresie rzeczowym, realizowanym przez Beneficjenta.
Koszty kwalifikowalne
Za kwalifikowane uznaje się tylko wydatki netto poniesione na zakup autobusu szkolnego i jego wyposażenia.
Wydatki niekwalifikowane
Za wydatki niekwalifikowane uznaje się w szczególności, wydatki poniesione na:
- przygotowanie dokumentacji, w tym dokumentacji zamówień publicznych;
- koszty ubezpieczenia zakupionego autobusu;
- koszty przeglądów technicznych;
- koszt rejestracji autobusu;
- koszty materiałów eksploatacyjnych;
- koszty paliwa;
- koszty zatrudnienia kierowcy;
- koszty zakupu i wykonania oznakowania.
Nabór wniosków
Wnioski należy składać w terminie: od 30 października do 17 listopada 2023 r., według wyboru:
- w formie papierowej osobiście w godzinach: 8.00–16.00 w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26
- lub w punktach kancelaryjnych Urzędu;
- w formie papierowej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896), na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Edukacji Publicznej i Sportu, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór wniosków – program „Autobusy dla mazowieckich szkół” – o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego lub data nadania;
- za pomocą profilu zaufanego ePUAP z kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W ramach naboru jednostka samorządu terytorialnego może złożyć tylko 1 wniosek na realizację jednego zadania, z wyjątkiem m.st. Warszawy, dla którego dopuszcza się złożenie maksymalnie 3 wniosków:
- wniosek powinien być wypełniony w sposób czytelny oraz umożliwiający odczytanie wszystkich niezbędnych i wymaganych informacji;
- wartości liczbowe należy podawać w formacie do dwóch miejsc po przecinku;
- wniosek podpisuje osoba upoważniona do składania oświadczeń woli w imieniu Beneficjenta i kontrasygnuje Skarbnik Beneficjenta;
- wnioski złożone w innym trybie i formie niż podane powyżej nie będą rozpatrywane.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem pomocy finansowej.
Szczegółowe informacje, zasady udzielania i rozliczania pomocy finansowej w ramach programu „Autobusy dla mazowieckich szkół” oraz wzory obowiązujących dokumentów, stanowią załącznik do niniejszego komunikatu.
Wzór umowy pomiędzy województwem mazowieckim a wnioskodawcą o udzieleniu pomocy finansowej z budżetu województwa mazowieckiego w ramach „Autobusy dla mazowieckich szkół”, zostanie opublikowany w terminie późniejszym na stronie internetowej: www.mazovia.pl
Beneficjent wnioskujący o pomoc finansową w ramach programu zobowiązany jest do szczegółowego zapoznania się z Regulaminem udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia „Autobusy dla mazowieckich szkół”.
Dodatkowe informacje (kontakt)
Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
- Paweł Dopadko – Kierownik Biura ds. Koordynacji i Wspierania Edukacji, tel. 22 59 79 421, e-mail: pawel.dopadko@mazovia.pl
- Katarzyna Cyran, tel. 22 59 79 432, e-mail: katarzyna.cyran@mazovia.pl
- Małgorzata Wodyczko, tel. 22 59 79 442, e-mail: malgorzata.wodyczko@mazovia.pl
- Marzena Milewska, tel. 22 59 79 422, e-mail: marzena.milewska@mazovia.pl
Klauzula informacyjna
- Administratorem danych osobowych osób reprezentujących Wnioskodawcę oraz osób wskazanych przez Wnioskodawcę, jako osoby do kontaktu jest Województwo Mazowieckie, którego dane kontaktowe to: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/SkrytkaESP.
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisząc na adres wskazany w ust. 1 lub adres e-mail: iod@mazovia.pl.
- Dane osobowe:
- osób reprezentujących Wnioskodawcę, będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wynikającego z przepisów prawa określających umocowanie do reprezentowania – w zakresie ważności umów i właściwej reprezentacji stron. Podane tych danych jest warunkiem zawarcia umowy lub ważności podejmowanych czynności.
- osób wskazanych przez Wnioskodawcę jako osoby do kontaktu/realizacji umowy (imię i nazwisko, służbowe dane kontaktowe, miejsce pracy) będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w celu realizacji przebiegu postępowania. Dane zostały podane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonego postępowania.
- Dane osobowe, o których mowa w ust. 1 mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie oraz będą przechowywane nie dłużej niż to wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, osobom, o których mowa w ust. 1 przysługuje prawo żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Ponadto osobom wskazanym przez Wnioskodawcę, jako osoby do kontaktu, przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikającego ze szczególnej sytuacji.
- Wnioskodawca jest zobowiązany do przekazania zapisów niniejszego paragrafu wszystkim osobom fizycznym wymienionym w ust. 1.