Mazowsze dla klimatu 2022
Mazowsze dla klimatu 2022 – ogłoszenie o naborze wniosków
Zarząd Województwa Mazowieckiego, uchwałą nr 168/292/22 z 1 lutego 2022 r. przyjął do realizacji Mazowiecki Instrument Wsparcia Adaptacji do Zmian Klimatu – Mazowsze dla klimatu 2022.
Celem programu jest podniesienie poziomu ochrony przed skutkami zmian klimatu i zagrożeń naturalnych poprzez finansowanie działań związanych z adaptacją do zmian klimatu, w tym w szczególności z błękitną i zieloną infrastrukturą, różnorodnością biologiczną, mikroretencją oraz energooszczędnością.
Do składania wniosków uprawnione są gminy z terenu województwa mazowieckiego.
Pomocą finansową mogą zostać objęte zadania polegające na:
- realizacji błękitno-zielonej infrastruktury sprzyjającej różnorodności biologicznej;
- retencjonowaniu wody deszczowej pochodzącej z powierzchni dachów budynków użyteczności publicznej, do których Wnioskodawca posiada prawo własności;
- realizacji energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego.
W ramach naboru Wnioskodawca może złożyć maksymalnie jeden wniosek.
W przypadku m.st. Warszawy Wnioskodawca może złożyć maksymalnie jeden wniosek na każdą dzielnicę, a każdy z wniosków musi zostać złożony osobno.
Dotacja może wynieść do 50% kosztów kwalifikowalnych zadania i nie może przekroczyć kwoty 100 000 zł.
Pomoc finansowa będzie przyznawana w formie dotacji wypłacanej po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej można składać od 7 lutego 2022 r. do 28 lutego 2022 r., wyłącznie za pomocą profilu zaufanego ePUAP zgodnie z zasadami opisanymi na stronie internetowej urzędu w zakładce "cyfrowy urząd" - "elektroniczna skrzynka podawcza" oraz zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie.
W przypadku awarii systemu ePUAP dopuszcza się możliwość złożenia wniosku na adres poczty elektronicznej Departamentu: polityka.ekologiczna@mazovia.pl przy czym nie zwalnia to Wnioskodawcy z konieczności zapewnienia integralności złożonego wniosku i zapewnienia prawidłowości podpisów cyfrowych.
Wnioski złożone w innym trybie niż sposoby wskazane powyżej, na inne adresy lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy sporządzić w jednym egzemplarzu (wypełnionym elektronicznie). Wnioski muszą być podpisane certyfikowanym podpisem cyfrowym przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu gminy (wójt/ burmistrz/ prezydent) przy kontrasygnacie skarbnika gminy/miasta.
Do wniosku należy dołączyć wszystkie wymagane załączniki.
Szczegółowy zakres oraz warunki udzielania pomocy finansowej określone są w Regulaminie udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu województwa mazowieckiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Adaptacji do Zmian Klimatu – Mazowsze dla klimatu 2022.
Wszelkiego rodzaju korespondencję dotyczącą Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Adaptacji do Zmian Klimatu – Mazowsze dla klimatu 2022 prosimy kierować na adres poczty elektronicznej: miwazk.mazowsze@mazovia.pl . W tytule wiadomości e-mail prosimy o wpisanie nazwy gminy.
Informacji w sprawie MIWAZK – Mazowsze dla klimatu 2022 udzielają pracownicy Departamentu Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
- Ewa Warywoda – tel.: (22) 59 79 056
- Milena Marczewska – tel.: (22) 59 79 059
- Jarosław Warzywoda – tel.: (22) 59 79 466
- Katarzyna Kowalczuk – tel.: (22) 59 79 065
- Dawid Zalewski – tel.: (22) 35 638 36