Komunikaty
Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów – projekt edukacyjny dla nauczycieli
II edycja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki” dla nauczycieli i uczniów klas I-VIII
Organizatorem projektu jest Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce (placówka samorządu Mazowsza). Patronat honorowy objęli: Minister Edukacji i Nauki, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Mazowiecki Kurator Oświaty, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Grupa docelowa
Ideą projektu jest wsparcie nauczycieli szkół podstawowych w rozwijaniu kompetencji cyfrowych uczniów zgodnie z podstawowymi kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024.
Udział w projekcie daje możliwość realizacji treści podstawy programowej kształcenia ogólnego w efektywny i atrakcyjny sposób – poprzez wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych (m.in. z programu „Laboratoria przyszłości”) oraz odkrywania tajników współczesnych technologii. Umożliwia również dzielenie się dobrymi praktykami między nauczycielami oraz wymianę wiedzy między szkołami.
Warunki uczestnictwa i regulamin
Udział w projekcie jest dobrowolny i bezpłatny. Po zakończeniu projektu nauczyciele otrzymają zaświadczenia, uczniowie – dyplomy grupowe, które będą wysyłane w formie elektronicznej.
Szczegółowe informacje oraz regulamin projektu znajdują się na stronie pomysłodawcy i organizatora.